onsdag 11 februari 2009

let your body decide where you want to go

Idag har jag haft en fin dag. Jag gick en kort shoppingrunda (köpte en stor ring, en rosa t-shirt och en sjal som såg ut att komma direkt från 90-talet), jag fick ett spännande telefonsamtal och jag har fikat med en kär vän (som dessutom gav mig en fin bukett tulpaner). Jag gillar verkligen att umgås med människor som jag blir peppad, glad och inspirerad av. Stod förresten och väntade någon minut utanför fiket och fick då syn på dessa skyltdockor i fönstret mittemot:

Gissa hur peppad jag sedan var på att äta den där semlan som jag trånat efter hela förmiddagen? Åh, jag är så vansinnigt trött på att få dåligt samvete och på dessa fåniga skuldkänslor som dyker upp jämt och ständigt. Nej, härmed kan mitt dåliga samvete fara åt pipsvängen, jag behöver trots allt inte se ut som Mary-Kate Olsen för att bli lycklig eller nåt, och jag vågar till och med påstå att jag förtjänar en semla då och då. Kom igen, vi kan väl börja bli lite snällare mot oss själva? Who´s with me?

9 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill också begrava det dåliga samvetet för alltid.
självklart förtjänar vi semlor! <3

Anonym sa...

Jag är med! Jag har ätit choklad varenda kväll sedan i söndags o jag skäms inte ett dugg.

Anonym sa...

meee!
;)

kram!

Anonym sa...

oj, inlägget över är från mig ;)

Anonym sa...

marykate ser läskig ut. det borde ingen sträva efter! och om man inte äter en semla emellanåt kommer man bli olycklig! kramkram!!!

Anonym sa...

oh vad söt du är. jag mår bra att umgås med dig också. du är så snäll,ödmjuk och go. precis som vänner ska vara! dom där idealen är sjuka... vi är 1000 ggr finare än dom där trådsmala tjerna. hur kul kan ett sånt vara där man lever på sallad? nej, dags för ett samhälle där såna trådsmala ideal slopas. vissa afäärer är väl lite medvetna men det finns forf mkt att göra! Jag håller alla mina tummar för dig på mnådag vännen. ska tänka på dig kl 14 och sända massa tankar till dig.. :D

Anonym sa...

Ja, jag är med. Fast jag tar något annat än semla :)

Jag tror att det går att öva upp. Självacceptans alltså. Jag har, för mina döttrars skull, jobbat på det i några år nu och faktiskt, jag kan känna att min kropp inte bara duger utan verkligen är fin. Inte alla dagar men många.

Däremot min usla hy, den tänker jag ligga i krig med forever.

Fatima sa...

Jag är absolut with you! Och om de där skyltdockorna skulle förvandlats till människor av kött (ganska lite kött förvisso) och blod så skulle de få fara till sjukan direkt.

nippertippa sa...

åh, vad fint att ni är med mig. tack för era fina och kloka ord, sötnosar. we rock! :)