onsdag 4 februari 2009

but i know you won´t be there

Alltså, jag kan knappt läsa sådana här nyheter, jag blir bara vansinnig och ilskan kokar i min kropp. Ibland tappar jag allt hopp om mänskligheten, jag förstår helt enkelt inte hur det kan finnas människor som är så sjukt elaka och jävliga. Hur kan dessa människor inte förstå att alla djur är små varelser som kan känna smärta och som lider av att plågas? Hur kan man ens vara kapabel till att utföra sådana hemska saker mot försvarslösa djur? Och vad är dealen med människor som skjuter eller plågar katter som råkar bajsa i deras trädgårdsrabatt? JAG FÖRSTÅR INTE. Om man blir så upprörd över lite kattbajs bör man söka hjälp snarast och skaffa sig ett liv. Vet ni vad man borde göra med djurplågare? Låta dem smaka på sin egen medicin.

I allmänhet känns det som om det finns så många elaka och egoistiska människor att jag blir helt matt av att tänka på det och jag förstår verkligen inte. Det känns på något sätt som om det bara blir värre och värre också eller så är det kanske bara jag som har blivit en tant. Men ibland verkar det faktiskt som om det hör till ovanlighetens skull att människor respekterar och hjälper varandra. När blev det egentligen omodernt eller töntigt att vara snäll och vänlig?

Fler borde vara lite mer som Maggie. Hon är min nya idol.

Inga kommentarer: