måndag 5 januari 2009

what reason do you need to be shown?

Om ni bara visste hur mycket jag avskyr människor som pratar högt och mycket. Det är verkligen sjukt irriterande, särskilt när man försöker koncentrera sig och vill jobba så effektivt som möjligt. Dessutom avskyr jag den här månaden och jag önskar att man kunde radera skiten ur almanackan. Vi är bara inne på den femte dagen av januari, men det känns redan som om jag håller på att bli galen och allt går så långsamt och mörkret lägger sig som en klibbig dimma över min kropp. Jag. står. inte. ut. Och ja, just det, sa jag att min kille är på lyxkryssning i Karibien med sitt jobb just nu? Kommentarer överflödiga.

Jag känner ett stort behov av att shoppa just nu, jag tror att det skulle lindra min januariångest något. Oh well, det är i alla fall tur att den här fina väskan och en cool Casio-klocka är på väg hem till mig för att trösta mig lite.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lyxkryssning i Karibien! Vad är det för jobb?

Anonym sa...

skickar styrkekramar till dig. <3

Anonym sa...

gillar klockan! klockren, skulle man kunna säga ;)

sen håller jag med dig, januari är en månad som bara segar sig fram.

kram.

Hannah sa...

Januari är verkligen en extremt tråkig månad, men det här året känns det ganska okej eftersom jag dels kommer att flytta till en helt ny stad om några dagar/vecka och börja en ny utbildning. Både väskan och klockan var jättefina, hoppas att de kommer att göra januari till en åtminstone lite bättre månad för dig!

Kulturkoftan sa...

Januari är verkligen värst. vad tycker du om Människohamn förresten? Jag tyckte den var skrämmande och deprimerande, men också vacker. Men kanske inte vad man borde läsa i Januari. Jag blev närapå knäckt av kombinationen. Ner med januari!

nippertippa sa...

ak: han är mediasäljare; säljer annonser på internet till företag. och eftersom han är en av dem bästa på jobbet så säljer han för enorma summor, vilket innebär att han får följa med på lyxiga resor. bland annat. jag är allt lite stolt över honom. men även sjukt avis, eftersom jag gärna hade befunnit mig i Karibien nu... ;)

lisa: tack, fina du. jag skickar några till dig också. du är bäst! <3

maria: kul att du gillar den, jag tycker också att den är ruskigt fint! ja, jag hoppas verkligen att resten av januari inte kryper fram... kram, kära du.

hannah: ja, ett nytt år innebär ju även en massa roliga saker, som förändringar av olika slag... det är bara synd att den första månaden ska vara så seg och att allt känns så långt borta. men ja, det blir nog bättre sen. och jag tror att du kommer att gilla malmö, det är en härlig stad på många sätt. jag håller tummarna för att allting går bra för dig!

sofia: usch ja, första månaden är alltid segast och värst... jag har fortfarande inte kommit så långt i Människohamn och tycker än så länge att den inte är lika bra som hans andra böcker, men jag tror att det blir ännu mer spännande och kanske en aning deppigt längre fram i boken... tack för förvarningen. ;)