onsdag 21 januari 2009

några saker som förgyllde min gårdag

* Jag köpte faktiskt ett par jeans, som satt hur bra som helst. Jag tänkte att det skulle bli snyggt om jag rullar upp byxbenen lite så där slarvigt och har ett par coola skor och min nya röda leopardmönstrade blus till det. Fierce!

* Fina meddelande på Facebook från fina människor.

* Engla svarade "ingen aning faktiskt, ganska blandad tror jag" på frågan om vilken medelålder hon tror att hennes läsare har.

* Jag fick äntligen tag på personen som jag har jagat om ett eventuellt jobb och även om hon inte kunde lova något just nu, så finns möjligheten till att det kanske blir något av det (jag försöker i alla fall att hålla hoppet vid liv). Och det kändes trots allt ganska bra att jag vågade ringa.

* Barack Obama skrev historia och höll ett vädigt bra installationstal när han blev president nummer 44 i USA.

5 kommentarer:

Marie Larsson sa...

Det är de små sakerna som är livet. Kram på dej

Anonym sa...

blev glad av det här inlägget.
det är så fint med ljuspunkter!

Anonym sa...

kraaam.

ville också säga "vilka fina kläder du shoppat!" ;)

Anonym sa...

tack! den där höstfikan blev aldrig av ju (hösten kändes lite tung i allmänhet, eller var det bara jag) styra upp en vårfika istället kanske? kram

nippertippa sa...

marie: ja, det är det verkligen. ibland glömmer man liksom bort de små sakerna. kram!

lisa: tack, fina du. kul att höra att du blev glad!

maria: kram till dig också, kära du. vad kul att du tycker om det! :)

malin: usch ja, hösten var verkligen tung och svår... jag hoppas på en ljusare vår. och jag vill självklart gärna ta en fika i vår, det skulle vara väldigt trevligt. kram!