onsdag 7 januari 2009

on a night like this

Sitter och tittar på Grammisgalan, men det är nästan så att jag inte orkar titta längre och jag rodnar för att allt känns så pinsamt. Svenska kändisgalor tycks alltid bli så stela, töntiga och pinsamma. Tacktalen är nog värst, det kryper i kroppen när jag lyssnar. Och varför vinner förresten alltid Anna Ternheim när hon är nominerad? Personligen tycker jag att hennes musik är så sjukt tråkig att klockorna stannar (förutom hennes cover på Shoreline, men det är ju inte hon som har skrivit låten). Åh nej, nu spelar E.M.D! Jag stänger härmed av teven och går och lägger mig istället. Nästa vecka är det visst dags för Guldbaggegalan och den tänker jag inte titta på.

En liten uppdatering: Jenny Seth har skrivit en bra krönika om Grammisgalan. Och jag håller förresten med Ebbot.

9 kommentarer:

Ann sa...

Jag håller med dig till 100%! Anna Ternheim är världens tråkmåns, jag fattar aldrig att det är hon för hennes röst är helt menlös och alla mina vänner äääälskar Anna Ternheim. Shoreline är undantaget. Jag orkade inte kolla Grammisgalan igår, för det blev så himla låååångtråkigt och stelt och pinsamt. Jag började undra varför de ens sänder galor nuförtiden? Hör inte det mer till 90-talet, när det inte fanns så många andra sätt man kunde se sina idoler på, förutom via musikvideor. Nu går det ju till och med att bli vän med dem på Myspace och läsa när de äter, när de sover och när de raggar och super. Sedan undrar jag också vad som är grejen med Kleerup? Precis som Fatima skrev i sin blogg så är det ju brudarna som sjunger som är stjärnorna och de som gör låtarna bra. Varför är han så himla creddig? Och han är inte heller snygg eller snyggt klädd så det finns egentligen inget bra att säga om honom alls, förutom att han verkar ha jäkligt bra smak för tjejröster. Och jäkligt dålig smak när det gäller sexpartners. Och varför stör jag mig egentligen? Äsch!

nippertippa sa...

ann: usch ja, man börjar verkligen undra... och även om jag gillar Kleerups musik litegrann så tycker jag ändå att han är en aning överskattad (för så jävla nyskapande är han inte) och what´s up med att han vann pris för bäst klädda man av tidningen Café??? det är för mig helt ofattbart.

nu får du förresten se till att börja blogga igen! miss you.

Ann sa...

Jag vet, jag vill! Men ååå vad ska jag skriva om? Känner mig andefattig.

Anonym sa...

så gullig blogg :D

P sa...

Usch för Ternheim! Gläder mig att du också tycker att hon är tråkig =) =)

Anonym sa...

jag tyckte dock betydligt bättre om guldbaggegalan. :)

tintin sa...

jag kunde inte sagt det bättre själv. Tittar inte heller på det nu för tiden utan håller mig till mtv galan i usa som alltid roar något litet skratt.För övrigt ska jag uppdatera mig om ditt liv nu när jag varit bortq för länge.Puss och hej

nippertippa sa...

ann: jag tycker om att läsa om det där vardagliga och sen tycker jag ju att du har sådana vettiga tankar och åsikter om det mesta. :)

karolina: åh tack, kul att du tycker det!

peg: usch ja, tack och lov att du också tycker att hon gör tråkig musik. ;)

lisa: jag tittade inte på den, men jag tycker oftast att det är fel film som vinner och det är tråkigt när en film vinner typ alla priser.
ruben östlund fick inte en enda bagge, det var synd...

tintin: skönt att höra att du är tillbaka i bloggvärlden igen. :)

Anonym sa...

jag tycker också att det är tråkigt när det blir så. tyckte mycket om de ofrivilliga.
(men relativt sätt, om man jämför med guldbagge med grammisgalan, tycker jag ändå bättre om den.)