torsdag 23 oktober 2008

wanna be the one to walk in the sun

Idag har jag lite ont i halsen och känner mig allmänt seg, men jag måste komma ut ur lägenheten och fika med Emelie i eftermiddag, annars blir jag nog knäpp på riktigt. Har varit hemma hela veckan (förutom mina turer till mataffären) och det märks att jag inte mår så bra av det. Tankarna skenar iväg, jag får ingenting gjort och jag känner mig mest ful och värdelös. Så idag blir det jag som duschar, tar några alvedon, sminkar mig och klär mig i något snyggt för att gå ner på stan och möta den vackra hösten och Emelie och dessutom ska jag unna mig en stor chai latte - man skulle nästan kunna påstå att jag förtjänar det idag, eller hur?

Usch ja, det tär verkligen på en att inte ha ett arbete att gå till varje dag. Jag har varit på ett sådant konstigt humör de senaste dagarna; förmodligen för att jag har känt mig en aning ensam. Och sen har, fånigt nog kanske, det faktum att jag har gått upp tre kilo i vikt gjort mig en aning deppig. Det är ju i och för sig inte så konstigt att jag har gått upp, eftersom jag mest sitter framför datorn om dagarna, så det är ju bara att tag i saken och börja träna. Kan coola Belinda, så kan väl jag. Drömmen är att en dag se ut så här, men det lär ju aldrig hända. Franska Betty (vad är det med franska kvinnor, egentligen? de ser ju alltidfantastiska ut) är förmodligen så nära perfektion man kan komma. Man har ju inte direkt dragit vinstlotten i DNA-lotteriet, om man säger så (men det kunde väl ha varit värre också, antar jag). Oh well, duscha var det nu, ja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet hur det känns att känna sig värdelös och ful, men jag önskar att du kunde se hur fin du är som jessie och inte sträva efter att se ut som någon annan. <3

nippertippa sa...

lisa: tack för dina ord som alltid värmer, kära du. du är bäst! <3