fredag 17 oktober 2008

bare their gums when they moan and squeak

Häromdagen kom jag på en sak. En mindre trevlig sak, dessutom. Vi har bott här i en månad nu och jag har hela tiden undrat över ljudet som jag hör inne i sovrummet ibland, jag har nämligen hört något slags krafsanden när jag legat i sängen och försökt somna. Häromdagen satt jag vid datorn (vi har fixat ett litet skrivbord bredvid sängen) och hörde vagt små pip och då förstod jag att det måste vara råttor som jag hör! Inne i vår vägg (eller det finns nog ett rör där, eftersom vi också kan höra när våra grannar spolar i toaletten)! Hjälp! Jag hör dem just nu med, ibland kommer det pip från väggen, helt sjukt! Ja, ja, bara de stannar där... Hmm, jag kommer nog att börja kolla två gånger innan jag sätter mig på toaletten, ha, ha! Jag vill inte träffa på det här i vår lägenhet (och jag har dessutom en känsla av att Betty också skulle bli rädd för en råtta och att hon förmodligen skulle bli jagad istället för att jaga själv). Kolla förresten in det här sjuka skivomslaget, det måste vara bland det roligaste jag har sett på väldigt länge. Undra om det är en bra skiva?

Inga kommentarer: