måndag 20 oktober 2008

det finns allt ditt hjärta kan begära

Saker jag tycker om just nu:

alla vackra höstlöv, att P ringer mig på sin lunchrast varje dag, längtan efter december, att dricka kaffe på eftermiddagen och titta på
Livet runt trettio med världens sötaste katt liggandes bredvid, att vinden börjar bli lite kallare nu, att få fina bloggkommentarer, färgen orange, att vara inomhus och lyssna på Mauro Scocco när regnet faller, att måla naglarna i höstfärger, alla fina och snälla människor i min omgivning, att titta på Morgonsoffan varje tisdagskväll tillsammans med P, att cykla fort och känna hur vinden spelar i mitt hår och minuterna innan jag somnar då jag lyssnar på min älskades andetag och känner värmen från hans mjuka hud mot min kropp.

Saker jag tycker mindre om just nu:

den ständigt närvarande prestationsångesten, att det verkar vara så himla svårt för mig att få ett jobb, att jag gått upp i vikt, att jag har så svårt för att få saker och ting gjorda ibland, att jag sover alldeles för länge om morgnarna, Katy Perrys musik, att jag får ont i magen så fort jag ska titta på kort som någon annan har tagit på mig, att det är rea i alldeles för många klädaffärer nu när jag är fattig, att jag alltid känner mig så himla trött och seg, det där dåliga självförtroende som bubblar upp då och då, att inspirationen tryter och att jag inte har skrivit något bra på typ hundra år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

För ett år sen hade jag mycket att göra på jobbet och var trött på att aldrig lyckas skriva någonting. Mitt i allt började jag blogga och blev stärkt av hur snabbt man faktiskt skriver något i stället för att bara sitta och grubbla. Poängen är inte att blogga just, utan kanske att skriva något som man inte har lika mycket prestationskrav inför som sitt drömprojekt, något som bara är roligt. Ernst Billgren sa en gång på radio att han inte höll på med självkritik för han erfarenheten att det nästan alltid är destuktivt. Jag tror på honom.

Anonym sa...

men du, du skriver ju jättebra inlägg här! ;)
jag tycker du är hur bra som helst min vän!

kram.

Anonym sa...

jag tycker också att du skriver bra inlägg, kära du! och det är så fina saker du tycker om att jag blir varm i hjärtat!

nippertippa sa...

superduperhjälten: mmm, good point there!

maria: tack fina du, dina ord värmer alltid. kram!

lisa: åh, vad fint att du tycker det. tack, kära du!