måndag 27 oktober 2008

my heart stuck in second place without you

Lördagsnatten spenderade jag hemma hos mina föräldrar (jag hjälpte till att sitta barnvakt åt värlens sötaste systerdotter och jag kände dessutom för att bota min ensamhet eller vad man kan kalla det) och jag hade svårt för att sova, jag kunde nämligen inte sluta tänka på det där med prestationsångest och krav. Dessutom låg jag och tänkte på hur jag kunde skriva om det i bloggen, men nu har jag ju såklart tappat allting och skit samma, det känns ändå som om jag bara upprepar mig själv hela tiden. Jag somnade i alla fall med mantrat "du är bra" surrandes i huvudet, efter att ha ältat hur påfrestande det är att växa upp med att tro att man är vad man presterar. Nu ska jag i alla fall inte älta det där mer, enough is enough liksom.

Och nej, jag har inte så mycket mer eller något nytt att komma med, tyvärr. Förutom att jag insisterar på att ni ska titta på SVT1 klockan 22.00 ikväll, då visas nämligen Shut up and sing (en film som jag har velat se hur länge som helst!). Det är en dokumentärfilm om det coola och fantastiska bandet Dixie Chicks och om vad som hände när de kritiserade George W Bush på en av deras konserter. Amerikanska, kristna patrioter kan mycket väl vara bland det läskigaste jag vet.

4 kommentarer:

Marie Larsson sa...

Du ÄR bra! Jag har börjat blogga igen... :)
Kram Marie

Anders sa...

Den var väldigt intressant ja! låten i´m not ready to be nice fick onekligen en helt ny innebörd när man vet i vilken kontext den kom till och handlar om!!!! Tidigare har jag tyckt den varit bra, har inte haft nån koll direkt på att det var just Dixie Chicks som sjöng den, och jag hade dessutom tröttnat lite på den efter att den gått mycket i skvalet som nästan all radio är - utom Sveriges radio. Nu däremot - begreppet aha-upplevelse lever upp. Igen. Som det ju gör ibland

:-)

Kram

nippertippa sa...

marie: åh, vad glad jag blev nu! vilken tur att du är tillbaka i bloggvärlden igen, jag har saknat dig. :) kram!

anders: ja, visst är det så! det var ju tur att jag kunde hjälpa till med det. ;) kram!

Anders sa...

actually... i need to make you disappointed...

Jag hade nämligen sett ut programmet och ringat in det i tv-tidningen redan, och att du skrev om det i bloggen, det såg jag först efter jag hade sett programmet...som likväl var intressant! ;-)

Sympatirosor till dig - i denna svåra stund det visar sig att ditt tips inte var ett tips... Hoppas du överlever dagen ändå, utan sammanbrott :-P

Tröstkram