onsdag 15 oktober 2008

there´s a hero if you look inside your heart

För en stund sedan trodde jag nästan att jag skulle bli galen på riktigt, grannen började nämligen borra i väggen vid halv tio i morse och slutade precis. Det hjälpte inte med öronproppar heller, det lät som om de borrade tätt intill mina öron och det är nästan så att det ringer i huvudet fortfarande. Snacka om tunna väggar, eller nåt. Oh well, jag slapp i alla fall att få dåligt samvete över att jag sov till elva idag. Har tillbringat dagen med att tvätta och söka jobb och nu känner jag mig en aning nostalgisk (eller det har jag faktiskt gjort i flera dagar), det har kanske att göra med hösten som river utanför. Jag har youtube uppe och lyssnar på musik som jag lyssnade på när jag gick på högstadiet och gymnasiet, det är Mariah Carey, Beastie Boys, Nirvana, Take That, East 17 och Blur i en salig blandning (jag kan nästan alla texter utantill, ha, ha!) och vissa låtar kan jag inte lyssna på utan att det hugger till i bröstkorgen av någon slags längtan tillbaka. Jag har dessutom redan börjat längta till jul, jag vet att det är sjukt tidigt att ens börja tänka på julen. Men ändå. Jag vet ju hur mysigt det kommer att bli i december, för första gången ska jag och P ha julgran i lägenheten och dessutom får jag spendera julen med världens sötaste systerdotter för första gången. Det kan ju inte bli annat än toppen, så det är väl inte så konstigt att jag längtar. Synd bara att man måste gå igenom den där tråkiga månaden november också.

Inga kommentarer: