måndag 6 oktober 2008

put steel to steel and laugh at pain

Usch, jag är på dåligt humör idag. Sov alldeles för länge och känner mig seg, blek, ful och deppig (att vara arbetslös tär verkligen på självförtroende, jag börjar bli sjukt trött på det här). Oh well, jag är i alla fall ganska tacksam över att dagarna passerar förbi relativt snabbt ändå (jag önskar bara att jag kunde vara lite mer kreativ och ta tillvara på dagarna på ett bättre sätt). Helgerna är oftast mina ljuspunkter, jag har precis haft en fin helg (och nu längtar jag redan till nästa). I fredags firades Emelie som precis fyllt år, det var kul. I lördags var mina föräldrar här, det blev en tur till Ikea och på kvällen kollade jag och P på en cool film och hade det allmänt mysigt. Igår skruvade jag och P ihop några Ikea-möbler och blev sura på varandra eftersom vi inte kan komma överens om hur vi vill inreda sovrummet och det var väl inte en någon toppendag direkt, men det fixar sig väl alltid. Och idag då? Ja, jag hoppas väl att det dåliga humöret försvinner snart och att jag får någonting gjort. Har sökt några jobb och ska äta nudlar nu, sen blir det nog att möblera om lite och handla mat och ikväll ska jag kolla på Studio Belinda och Singelmammor. Vilket spännande liv jag har, va?

Jag hittade förresten en rolig sida, där man kan föråldra sina bilder. Coolt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Vad fina saker ni köpt på Ikea! Tack så mkt för i fredags förresten =) Så fina presenter jag fick.

Vi kanske kan ses på en kvällsfika eller nåt innan helgen? Jag åker ju till Berlin på fredag. Vi får höras!

Snygga bilder! Kram

nippertippa sa...

emelie: hej, tack själv, söta du! kul att du gillade presenterna. åh, vad spännande med berlin! lyllos dig. :)jobbar du sent i veckan? men ja, en fika imorgon kanske? kram!