onsdag 22 oktober 2008

these are a few of my favorite things

Franska The cherry blossom girl har gjort en lista över vilka saker hon tycker är finast just nu. Jag måste säga att hon har väldigt bra smak, förutom de där fåniga Playboy-bilderna på fotomodellen Lily Cole. Jag får faktiskt lite ont i magen när jag tittar på bilderna, jag kan liksom inte låta bli att undra varför man vill posera som en sjuåring med hårtofsar och en stor nallebjörn eller godisklubba i handen i Playboy? Eh, vaddå pedofilvarning? Ganska sicko, om du frågar mig.

Oh well, här är i alla fall tio saker som jag tycker är finast just nu:

Fräknar

Knästrumpor

Grunge-mode

Smink som ser ut som godis

Louise Brooks tidlösa stil

Hårband

Graffitikonstnären Fafis illustrationer

Väskor som ser ut som stora rosetter

Blommiga kaffekoppar

Vit fågelbur som inredningsdetalj

Inga kommentarer: