fredag 12 november 2010

jag blir glad och gullig när jag får göra som jag vill

Jag har blivit sjuk och tycker lite synd om mig själv (halsen gör ont och är alldeles tjock). Det här är andra dagen som jag är hemma från jobbet och jag får hjärtklappning när jag tänker på det. Det har gått en knapp månad sedan jag var sjuk sist (hej dåligt immunförsvar!), jag oroar mig för vad chefen och kollegorna ska tänka, jag får dåligt samvete över allt som blir liggandes när jag är borta och ångest över hur stressigt det kommer att bli nästa vecka (som om det inte redan är tillräckligt stressigt...). Suck.

Kan inte ni få, men fina och kära, läsare säga hej i kommentarsfältet och berätta lite om er själva? Så att jag får något fint att läsa. Det hade jag tyckt om, jag vet ju inte riktigt vem som läser. Jag verkar till exempel ha läsare i Kalifornien, Bålsta, Jönköping och Aggarp och jag är så himla nyfiken på vilka ni är. Hur hittade ni hit? Känner vi varandra (har vi träffats IRL)? Vad är bra eller dåligt med bloggen? Vad har ni för tankar om livet och så? *svävar ut*

Och så en låt på det, för det är ju trots allt fredag!!11

7 kommentarer:

Marie Larsson sa...

Mig känner du ju. trogen läsare. Som även känner precis som du när jag är sjuk.

Kram o krya på dig!

Anonym sa...

Du känner mig också ;-)

Gillar allt med din blogg, den känns inte tillrättalagd, utan personlig och blandat med allt det där extra som får en att bli extra varm: kläder, 80-talsfilmer, musik, reseskildringar, vackra texter om livet m.m. m.m.

Krya på dig fina!
Kram från Maria

Jenny sa...

Jag känner dig inte, skriver från Stockholm, men är från Skåne... sen var det något mer du ville veta, men det ser jag inte nu, för du har inte sån där liten hoppa upp-ruta.

Tipsar om det här klippet, som jag nyförälskat mig i, efter att ha glömt bort det (för ca ett år sedan knarkade jag det flera gånger varje dag):

http://www.youtube.com/watch?v=HguL2bIri1Q&feature=related

Jenny sa...

Och ps, det där med dåligt samvete: skit i det, så känner alla!

Lina sa...

Jag heter Lina, jag är 25 år och bor med min make och våra katter. Jag pluggar på Slöjd, Hantverks och Formgivingsprogrammet på Linköpings universitet, och när jag inte gör det tittar jag på Star Trek, spelar WoW och läser böcker. Och gör silversmycken, jag vill bli smyckesmed när jag "blir stor". Jag gillar din blogg, jag känner igen mig mycket och den är så fint ärlig och indie.

Hanna sa...

Jag är 30 år och rädd för blod, smärta, döden, olycklig kärlek. Jag tycker väldigt mycket om djur och älskar internet.

nippertippa sa...

jag måste ha världens bästa läsare, ni verkar ju så himla fina och bra. kram!