måndag 22 november 2010

day 08 - a moment

En morgon för lite mer än åtta år sedan, jag ligger i sängen på mitt lilla rum med snedtak på folkhögskolan i Växjö. Solen skiner in genom fönstret och det känns som den första riktiga vårdagen, värmen sprider sig i hela kroppen och det är en ny sorts känsla som bubblar likt sockerdricka i min bröstkorg. Han har precis åkt, han var tvungen att gå på en lektion på universitet. Efter en stund kommer ett sms som jag har längtat efter; "jag håller på att bli kär i dig" och jag, jag är redan så kär att det bubblar likt sockerdricka i min bröstkorg.

Och sju år senare, när det har blivit december och han fyller år, frågar jag honom om han vill gifta sig med mig och han svarar ja. Några dagar senare ångrar han sig. Men det är ju egentligen en egen liten berättelse, som jag kanske återkommer till en annan gång.

4 kommentarer:

Marie Larsson sa...

mäh va tusan, muntliga avtal? ;)

Skämt åsido, det där har jag också varit med om. Det var inte så kul.

Kram!

Frida Gro sa...

Aj! Men fin text. Hoppas du vill berätta den egna lilla historien någon gång. Och du med Marie.

Marie igen sa...

Det är en ganska enkel historia. Jag drabbades av bröllopsvågen o friade till mitt ex. Väldigt charmigt med lapp i tvättkorgen när han skulle gå ner i tvättstugan o min farfars vigselring. Han sa ja. Sedan bestämde vi att hålla det hemligt (min idé). Vi pratade en hel del om det, sedan dog det ut. Under en promenad bestämde vi oss för att skjuta på det, prioritera annat. Ännu längre senare berättar han att han inte velat på länge. Alltså det var egentligen inte ett gemensamt beslut som vi tillsammans kom fram till (som jag trodde). Men TUR VAR VÄL DET! För sen tog det slut och sen träffade jag en jättejättefin kille som vill göra allt med mig och jag allt med honom och just nu håller vi på att flytta ihop. TJOFLÖJT!

nippertippa sa...

marie: åh, aj! den där känslan alltså. det var verkligen ett charmigt frieri. men tänk, vad fint att du har träffat någon annan nu, någon som vill samma som du. lycka till med samboskapet och allt!

frida: tack! ja, jag får se om jag lyckas skriva ner något vettigt om det någon gång...