söndag 21 november 2010

day 07 - your best friend

Det där med vänskap har alltid varit svårt. Jag har tappat kontakten med gamla bästisar och vänner och vissa förluster gör mer ont än andra. Jag har nog alltid haft ganska svårt för att öppna upp mig och våga låta andra komma nära, vilket har gjort att jag känt mig mer eller mindre otillräcklig som vän och jag har dragit mig tillbaka. Det har gjort att jag periodvis känt mig väldigt ensam.

Men nu. Nu är jag tillsammans med min bäste vän. Och jag tillhör ett bästisgäng om fyra personer; vi kallar oss för bönegruppen (ja, det är ett internt skämt). Det är jag, Annika, Josefin och Emelie som hänger ihop i vått och torrt och jag kan inte tänka mig några finare vänner. För att jag vågar prata om allt, för att de är så kloka och bra och roliga, för att de är omtänksamma och helt enkelt världsbäst.


Annika som alltid är i tid och får vänta på oss andra, som sjunger så att ögonen tåras och som jag förmodligen aldrig träffat om hon inte varit vän med Emelie - lyllos mig som i slutändan fick två vänner när jag lärde känna Emelie. Emelie som är så rolig att klockorna stannar, som har ett hjärta av guld och som ibland inte riktigt förstår själv hur snygg och cool hon är. Josefin som alltid hejar på en och peppar som bara hon kan, som alltid har något roligt att säga och som ibland får för sig att göra lite galna saker. Attans praliner, vad jag är tacksam över att ni finns och att ni vill vara mina vänner! ♥

7 kommentarer:

Annika sa...

Gud vad fint skrivit Jessie, man blir helt rörd här! Så glad och tacksam jag är för att ha så fina vänner! Kram!

Emelie sa...

Åh, i love bönegruppen! Verkligen fint skrivit JJ! Blir rörd jag också <3 Du är bäst! Kjamiz!

nippertippa sa...

annika och emelie: puss och kram på er, sötnosar! ni är så finfinafina. <3

Josie sa...

tack för dom fina orden jessie,det värmer. tacksam att ha dig/er som vänner i mitt liv!

nippertippa sa...

josie: <3 <3 <3

Michaela sa...

Åh! Så himla, himla fin bild! Älskar den!

nippertippa sa...

michaela: åh, tack! jag med. ;)