söndag 16 november 2008

that's the way we play this game of life

Jag är en kass bloggare, jag vet. Men jag är liksom inte van vid att vara en hårt arbetande kvinna, så jag har inte haft någon ork kvar till att blogga den här veckan (men det blir förhoppningsvis bättre sen). Helt plötsligt är det bara två veckor kvar av november och jag undrar om man får uppleva en vit vinter i år och jag undrar om julstämningen kommer att infinna sig. Det går ju så fort, man hinner inte riktigt njuta av julen och allt vad den innebär med glögg, pynt, gran, gröt, klappar, juleljus, lucia och knäck. Dessutom ska jag jobba ganska mycket runt jul, det känns lite tråkigt. Men ja, det var ju det där att glädjas åt det lilla.

Annars dricker jag alldeles för mycket kaffe, drömmer om en stor garderob fylld med klänningar och koftor (det är ju så jag vill klä mig för att liva upp den här grådaskiga månaden och jag är förresten lite förälskad i min nya, söta tröja från Lindex), funderar på vilka julklappar jag ska köpa, undviker min badrumsvåg, lyssnar så pass mycket på Dixie Chicks att P håller på att bli galen snart, har kommit på att jag är alldeles för livrädd för att skaffa barn (jag vill inte gå upp typ fyrtio kilo i vikt och sedan bli en sådan där mamma som inte bryr sig om sitt utseende och därför ser minst tio år äldre ut än vad hon är, det är en av mina största rädslor), hoppas på att få höra goda nyheter gällande en specifik sak om två veckor, längtar till den femte december då jag och P ska gå och lyssna på Bruno K Öijer och drömmer konstiga drömmar nästan varje natt.

Om ni förresten tycker att jag uppdaterar alldeles för sällan numera, så tycker jag att ni ska läsa Anna-Klaras fantastiska blogg istället. Om ni inte redan gör det, vill säga. För hon är helt enkelt bäst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh. Tack snälla snälla.

nippertippa sa...

ak: :-)