onsdag 5 november 2008

some days you gotta dance

Det här har varit en mycket bra dag. Barack Obama vann och jag har blivit kallad till en anställningsintervju på fredag (och det gör inte så mycket att jobbet inte har något med min socionomutbildning att göra, det kan nog bli kul ändå). Ibland lönar det sig att anstränga sig lite (ibland glömmer jag liksom bort det där och får ingenting gjort). Det finns förresten så mycket jag tänker på just nu som jag vill blogga om, men det blir inget bra när jag försöker skriva ner det eller så skriver någon annan något klockrent om just det (som till exempel Belinda om SVT-bråket med Hamilton eller Jennie om de ensamstående mammorna från TV3) och då känns det liksom onödigt. Men jag återkommer kanske lite längre fram med ämnen som klädstorlekar, varför jag får lite ont i magen när jag läser Bloggkommentatorna och många av bloggarna de länkar till, feministisk nakenhet/sexighet och icke feministisk nakenhet/sexighet samt klass och bloggande/utvik. Jag måste bara fundera klart först, ok?

5 kommentarer:

Anonym sa...

hey igen, såg att du läser pessl. har du läst kärlekens historia, av nicole krauss? den är så vacker att man får rysningar. hoppas allt är fint i höst-malmö.

Anonym sa...

grattis till intervjun:) vad är det för jobb?

Anders sa...

Apropos Ensam mamma söker...blahaj blahaj
Här en som skrivit gott om det:

http://rum237.wordpress.com/2008/11/04/patetisk-mamma-soker-pms/

Hälsningar
A

Marie Larsson sa...

ser fram emot detta! grattis till intervjun också! Jag blir väldigt nyfiken på vad det är för jobb. Mitt första jobb efter examen var inom området men jag var helt klart överkvaliciferad. men jag lärde mig massor ändå o det ledde mig till mitt drömjobb! det blir ju vad man gör det till också. kram o lycka till!

nippertippa sa...

malin: har inte kommit så långt, har liksom fastnat... och kärlekens historia har jag inte heller kommit igenom. här är det fint, hoppas att du har det bra i lund. du får hojta till när du vill ta en fika, kram!

m: på cdon.com och kundservicen där... hoppas det blir kul där!

anders: hmm, nej. sorry, jag tyckte inte att det där var något bra blogginlägg.

marie: tack, snälla du. lyckan hade ju trots allt varit att hamna inom branschen, men det verkar vara himla svårt... lyllos dig som har drömjobbet.