måndag 3 november 2008

on this night when they say dead become alive

Det är nästan lite svårt att förstå att det är november nu och att fina december väntar runt hörnet, men det känns bra och jag myser när jag ser att julpyntet redan har plockats fram i affärerna (ja, jag är kanske lite konstig av mig, vad vet jag). Det har varit en bra helg, i fredags såg jag äntligen Låt den rätte komma in och den levde verkligen upp till mina höga förväntningar. Jag älskade boken och filmen var precis så som jag hade tänkt mig när jag läste den. Filmens foto är väldigt vackert och man har lyckats med att fånga 80-talsstämningen, dialogen är hur bra som helst och skådespelarna är fantastiska (särskilt Kåre Hedebrant som spelar mobbade Oskar). Jag har inte riktigt kunnat sluta tänka på den, det är en otroligt fin film som handlar om så mycket mer än vampyrer, så den måste helt enkelt ses.

Lördagskvällen var väldigt rolig, men lite konstig också. Och jag blev väldigt, väldigt full (och trackad av en dörrvakt som trodde att jag hade ett förfalskat ID-kort eftersom jag såg så ung ut, men det var bara kul). Och jag fick äntligen träffa min kära internetvän Josefin för första gången och det var så himla skoj, hon var så fin och snäll. Men oj, vad bakis jag var igår. Och jag ser mest crazy ut på bilderna jag tog i lördags, men jag bjuder i alla fall på några smakprov.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vilka härliga bilder: :D vad snällt skrivet om mig, vad rörd jag blir, det är ömsesidigt och det vet du... varför var lördagen konstig? inget som jag gjorde som var konstigt hoppas jag. :) kram jossan

Anonym sa...

ja, jaättehärliga bilder! blir du inte lite sugen på att vara 80-talstjej jämnt? kläderna och sminket var ju ursnyggt! :)

nippertippa sa...

josefin: åh, tack kära du! vad kul att höra. nej då, det var jag som var allmänt konstig... men det var en superkul lördag, det får vi göra om nån gång. :) kram!

maria: hi, hi, tack! jo, det var faktiskt väldigt kul att gå klädd och sminkad så där, men jag vågar nog inte gå så varje dag... ;)