fredag 21 november 2008

no one likes a martyr, right?

Åh, idag har det snöat!!!

Men annars är det mesta ganska jobbigt just nu, jag tänker för mycket och känner mig inte särskilt nöjd med hur mitt liv ser ut (av flera olika anledningar som jag inte riktigt orkar gå in på här och nu). Tiden går och jag tycks stå stilla. Jag vill att storartade saker ska hända, jag är trött på att vänta. Ja, jag vet att man är herre över sitt eget liv (eller dam, i det här fallet, ha ha!) och bla bla bla, men vissa saker rår man inte riktigt över och ibland driver andra människor mig till vansinne. Men äh, det fixar sig väl alltid.

Nu ska jag ta en varm dusch, sedan ska jag nog gå och lägga mig. Imorgon ska jag försöka shoppa bort lite av min sorgsenhet och jag hoppas att det snöar då.

Och på tal om annat så borde jag faktiskt önska mig ett badkar i julklapp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar också snö!

och jag förstår och känner igen mig i att det går verkligen inte att rå på vissa saker. :/ hoppas du känner dig bättre snart, fina. <3

Emelie sa...

förstår vad du menar, jag vill också att det ska hända nåt stort! vi får ses o snacka lite om allt tycker jag =) jag slutar tidigt tis, ons och tors nästa vecka. kram!

nippertippa sa...

lisa: snö är så mysigt och det lyser upp i allt det grå. precis som du gör, kära du! :)

emelie: jag hoppas att det händer något stort för oss båda inom en snar framtid, det hade varit kul. :) ja, vi får träffas och prata lite, tycker jag. det var ett tag sedan jag drack en chai latte nu ju. ;) ska vi säga på onsdag, kanske? då slutar jag 16.00, om vi kan ses efter det? kram!

Mary sa...

jag känner igen mig så väl! tiden rusar iväg, men jag bara går på autopilot i samma banor som alltid och tar mig ingenstans. bara väntar på att ett stordåd ska komma från ingenstans...

kram!