onsdag 5 oktober 2011

mina vänner

Jag hittade en lista hos Alexandra och Frida.

Namn: Jessica.
Smeknamn: Jessie, JJ.
Ålder: 32.
Bor: I den blåsiga gangsterstaden Malmö.
Sjärntecken: Lejon.
Äter helst: Skaldjur, mammas smörgåstårta.
Favoritfärg: Rosa, turkos, röd.
Bästis: Jag ser Emelie som min BFF, för att hon alltid stöttar och hejar på mig. För att vi har samma sjuka humor, för att hon märker när jag inte mår bra utan att jag behöver säga något och för att hon är så klok och omtänksam.
Bästa ämne i skolan: Svenska, engelska.
Bästa film: Eternal sunshine of the spotless mind, Trust, The Wedding Singer, Breakfast Club.
Film jag aldrig vill se igen: Insidious var skrattretande dålig.
Fritidsintressen: Shoppa, hänga med vänner och familj, fika, skriva, läsa, film.
Vill jag bli: Kurator, stylist eller skribent.
Drömresmål: Mexiko, Japan, San Fransisco.
Detta visste ni inte om mig: En del av er vet nog redan det, men jag kom inte på något annat roligt, så jag passar på att avslöja även här att jag har varit med i ett avsnitt av Vem vet mest?. Det spelades in under valborgshelgen och kommer att sändas någon gång i november, iiiih! Jag är sjukligt nervös inför att titta på det, men det var himla roligt att vara med.
Är jag hemligt kär i: Ryan Gosling (fast det är kanske inte så hemligt, ha ha!).
Blir jag lycklig av: Mina vänner, min familj, min katt och vackra klänningar.

6 kommentarer:

maria sa...

:) kan du inte säga till om du vet när du är på tv?! vill hemskt gärna se.

KRAM.

Emelie sa...

Åh så fint skrivit min kära BFF! Blir ju helt rörd <3 Kjamiz!

nippertippa sa...

maria: åh, vet inte om jag vågar, ha ha! kanske säger till i efterhand, så att du kan titta på svt play om det inte är alltför hemskt. ;) kram!

emelie: gulle dig! kjamiz! <3

Åsa S sa...

Låter som du har en bra plan Jessie!! Jag ska svara på ditt mail också,men det tar lite energi...som du vet :o) Kram så länge!

nippertippa sa...

Åsa: tack, fina! ja absolut, jag vet hur det är. hoppas att allt är bra, kram!

Lina sa...

Hej Jessica! Jag hejar på dig, det vet du! Det där med "Vem vet mest" låter mycket spännande. Nu tvingar du mig alltså att se varje avsnitt i november! :-) Modigt att vara med i tv, hade jag aldrig vågat! Kram på dig skåningen!