lördag 29 oktober 2011

det är min tur nu, vinden har vänt

Äntligen lördag igen och jag försöker landa lite efter den här veckan. I måndags fick jag ett dödsbesked som skakade om mig litegrann. I torsdags fick jag ett glädjebesked som också skakade om mig litegrann; jag har fått en lägenhet med förstahandskontrakt!!! Det är den finaste lilla ettan man kan tänka sig och jag flyttar dit i december. Min allra första EGNA lägenhet, mitt fjärde boende i Malmö. Det känns som en nystart, på riktigt. Äntligen. Ett annat glädjebesked den här veckan; på onsdag publicerar Aftonbladet min debattartikel om Britney Spears (en nedbantad version av det här blogginlägget).

Just nu känner jag mig så himla tacksam. För att jag vågade. För att det blir bra, till slut. För att jag är omgiven av fina människor som stöttar och peppar. För att jag inte längre kan minnas när jag sist grät mig till sömns. För att jag känner mig upprymd inför 2012; det där året som ska bli mitt. Det skålar vi för. Trevlig helg!

11 kommentarer:

P sa...

Jaaa! Vad roligt! O bli publicerad-det är du verkligen värd, du är grym :-)

Maria sa...

Åh, så härligt :)
Vinden har vänt låter det som, klart 2012 blir ditt år :)

Kram!

Anna Klara sa...

Underbart!!! Kramar och grattis!! Heja!

P sa...

GRATTIS!!! Ingenting kan stoppa dig nu! Värsta gymma tjejen!

Hanna sa...

Heja heja skål!

Linda H sa...

Stort grattis! Superkul :) Jag är glad att allt börjar lösa sig för dig, jag vet med moig att 2012 måste bli ett bra år, då 2011 var ett skitår! Stort skål för oss som kämpar vidare! :)

Kram!

Anonym sa...

Oj, gud vad kul! Grattis! Vad häftigt att massor av människor kommer att läsa dina ord! Du är med och påverkar världen! Och gud vad lyxigt med första hands- kontrakt! Kramar från Mika

Marie Larsson sa...

Tjohooo! Ja du ser!!! Du är så himla himla GRYM!!!!

Emelie sa...

Skål för dig min kära BFF och skål för 2012! XOXO

Lina R sa...

Grattis Jessica, du är bäst! kramis!

nippertippa sa...

men åh, vad underbara ni är, världens finaste bloggläsare! <3 TACK för all pepp och kärlek, jag blir så himla himla glad och rörd. puss & kram!