tisdag 21 april 2009

standing in the light of your halo

Tröttheten vägrar att ge med sig och min mage vill inte alls vara vän med mig för tillfället. Oron bubblar i kroppen, men jag försöker låta bli att överanalysera allt och jag vet ju att det mesta ordnar sig på något sätt.


Helgen har varit så himla bra på alla sätt och vis (well, förutom att den slutade med lite kärleksgnabb, men det tycks ha gått över nu igen). I fredags var jag på den finaste spelningen någonsin med Marit Bergman (och Tiina Rosenberg satt vid bordet bredvid, häftigt va?). Hon är allt magisk, den där Marit. Så här i efterhand kommer jag förresten på hur mycket som helst som jag borde ha sagt till henne. Att jag har älskat henne sedan Darling-tiden, att hon sminkar och klär sig så himla fint och jag skulle ha frågat henne hur det var att träffa Kim Gordon eller pratat om hur fantastisk Kathleen Hanna är. Men något säger mig att jag inte skulle ha vågat, jag fick nämligen tunghäfta och sa bara något i stil med "vad bra du var". Oh well, efter spelningen gick jag och mina kära vänner till Debaser, där det visade sig vara värsta kändisfesten. Eller inte riktigt kanske, men The Ark var där (till och med Ola, som jag inte brukar se ute) och Moneybrother (som verkar ta sig själv på alldeles för stort allvar). Det var en sjukt rolig fredagskväll, helt enkelt. Och i lördags träffade jag sedan Marie för första gången, det var fint. Resten av helgen bestod mest av mysigt slappande, just the way I like it.

Marit körde förresten en fantastisk cover på finaste Beyoncé-låten. Loves it!

4 kommentarer:

Fatima sa...

Härlig kväll det verkar ha varit. Jag har själv varit med om att ett antal gånger gå fram till nån jag beundrar och höra mig själv säga "Va Braaaa du/ni va" när jag egentligen vill säga så mycket annat. Nåväl, de är så det lätt blir. Man kan hoppas att de tycker att det är charmigt iallafall ;)

Mary sa...

Marit sjöng Halo i Karlstad också. Helt fantastiskt!

maria sa...

åh, ja, vilken härlig helg!
jättefina bilder också, söta du!

kramelikram.

nippertippa sa...

fatima: det var det verkligen! ha, ha, visst är det lite jobbigt att man inte kan med att säga något mer vettigt när man träffar en kändis... men ja, jag väljer att tro att de tycker det är charmigt. ;)

mary: ja, fantastiskt är det rätta ordet!

maria: det var verkligen härligt, kära du. kram!