onsdag 15 april 2009

just don´t know what to do with myself

Snälla modebloggare, kan ni inte sluta upp med att publicera "konstnärliga" bilder på överskattade Kate Moss på era bloggar? Det finns nämligen en viss risk att jag får ett raseriutbrott eller kaskadspyr nästa gång jag råkar klicka mig in på ännu en modeblogg fylld med Kate Moss-bilder. Kom med något nytt istället, tack.

Ibland önskar jag att jag inte var så lättirriterad och att jag istället var lite mer käck av mig. Jag blir ju så trött på mig själv när jag blir så där sur över småsaker och muttrar för mig själv (jag har dock ganska svårt för att bli arg och är aldrig särskilt långsint). Men jag föredrar nog ändå trots allt att bli lite irriterad ibland, än att jämt vara en sådan där käck människa som andra irriterar sig på.

Annat som irriterar mig just nu:

* Människor som döper sina barn till Kevin, Tindra eller något annat kefft och har namnskylt på barnvagnen.
* Den där sjukt kassa och dubbade reklamfilmen från Kvik.
* Dryga och sega butiksbiträden som knappt hälsar och hellre pratar med sina kollegor när man ska köpa något.
* Särskrivning (och bloggare som skriver lika illa som en hund).
* Att jag har så svårt för att få något vettigt gjort.

3 kommentarer:

maria sa...

vet du, jag håller med dig på precis alla punkter!
skönt att veta att man inte är ensam om det. mer hyfs och artighet och eftertänksamhet (vad gäller särskrivningen främst!)efterfrågas.

hoppas du har det fint i solen :)

kram!

ak sa...

Tänk om jag skulle leka copycat och ta bilder av mig själv i lika "naturliga" poser som Kate Moss brukar synas i. Blir full i faan av tanken.

nippertippa sa...

maria: det var skönt att höra att det inte bara är jag som irriterar mig. ;) kram!

a-k: ha, ha, det tycker jag att du ska göra. du skulle göra det så mycket bättre än alla dessa modebloggare som gör det. :)