onsdag 22 april 2009

trying to keep it clear

Jag känner mig överflödig och värdelös när jag inte får något vettigt gjort. Men ibland (eller ofta) är det så himla svårt att känna sig motiverad och jag orkar liksom bara inte. Vilket leder till att jag skjuter upp allting till morgondagen och känner mig ännu mer värdelös när jag tänker på hur lite jag engagerar mig. Jag längtar efter rutiner, stimulans och känslan av att vara behövd. Jag håller på att bli tokig på att det går så långsamt hos Arbetsförmedlingen och jag förstår inte varför allt jämt ska vara så himla svårt för.

Jag borde kanske söka det här jobbet? Det var inget fel på lönen i alla fall och jag blir väldigt nyfiken på vad den där bonusen kan ligga på. Jag blev ju faktiskt Tara när jag gjorde det där Buffy-testet, så jag har kanske en liten chans. Eller inte...

3 kommentarer:

lisa sa...

känner igen mig i det, det är en hemsk känsla att känna sig överflödig.
jag håller tummarna för att du får ett jobb snart! och glöm aldrig att du är en otroligt fin människa, alla dagar! <3

Linda H sa...

Hmmmm usch...ja att inte ha ett jobb är inte så himla kul. Jag har varit där, mer än en gång! Håller tummarna för att något snart dyker upp!! :)

nippertippa sa...

åh, tack snälla, det värmde att höra. fint att ni håller tummarna för mig. kramar!