måndag 27 december 2010

statusuppdatering

Jag har haft en mysig jul, jag har fått många fina klappar och jag har ätit sjukt mycket knäck. Och nu är jag sjuk - igen. Så himla typiskt. Och lika ångestframkallande varje gång att behöva stanna hemma från jobbet. Mamma frågade mig igår om jag skulle gå till jobbet idag och när jag svarade att jag inte visste svarade hon snabbt "DET MÅSTE DU! DU ÄR BARA EN VIKARIE! OM DU SÖKER EN FAST TJÄNST MÅSTE DU VISA ATT DU STÄLLER UPP, ÄVEN OM DU KÄNNER DIG HALVDÖD!". Eh... Tack för det dåliga samvetet, mamma, det behövde jag verkligen. Nej, nu ska jag poppa popcorn, bädda ner mig med katten och titta på Buffy eller läsa en bok. Imorgon mår jag förhoppningsvis bättre.

4 kommentarer:

limra sa...

Nej, är man sjuk så är man sjuk, punkt slut! Dessutom, om man pressar sig så blir det ofta värre och då måste man vara hemma ännu flera dagar från jobbet. Det är viktigt att man tar hand om sig.

nippertippa sa...

limra: ja, jag tänker precis som du. och försöker mota bort det dåliga samvetet.

Moa sa...

jag blir tokig på folk som får för sig att vuxen betyder gå till jobbet hur dåligt man än mår. ja, man kan bli sjuk även som vuxen och ja, då får man sjukanmäla sig. även om man inte är dödssjuk. även om man är vikarie. om man jobbar när man är sjuk kanske det dels blir värre (som hon skrev innan) och dels kan man smitta folk så att alla andra också blir sjuka. hur populärt är det?

nippertippa sa...

moa: amen på det!