måndag 20 december 2010

I get a little varm in my heart

Den här veckan har jag julledigt från jobbet och det känns sjukt skönt. Jag tycker om mitt jobb, men ibland är det väldigt krävande. De senaste månaderna har jag jobbat i mottagningsgruppen, vilket innebär att man tar emot nya klienter för att utreda rätten till ekonomiskt bistånd, och jag har fått träffa många unga, trasiga människor. Jag har också varit med om några hotfulla situationer, vilket har tagit på mina krafter. Jag har varit så trött, så himla trött, och nu ska jag samla på mig krafter igen. I januari hoppas jag på att få en fast tjänst där jag jobbar, så håll tummarna för mig då. Jag tycker ju som sagt om mitt jobb, trots det där jobbiga. För ibland händer det att man måste stänga dörren till sitt arbetsrum och gråta en liten skvätt, av den enkla anledningen att man precis har fått en kram av en gullig människa som uppskattar en. Så himla värt det.

Jag har förresten gjort en ny, vintrig spellista: varsågoda!

2 kommentarer:

Fatima sa...

Så känner jag inför mitt jobb också. Att det är så himla slitsamt och krävande, men att jag ändå tycker om det så mycket. Det är viktiga jobb vi har. Det kan man tänka på när det känns tufft! Håller tummarna för jobbet!

nippertippa sa...

fatima: amen på det! och tack för att du håller tummarna, kära du.