måndag 13 december 2010

ny statusuppdatering

Jag är fortfarande stressad som fan och jävligt trött. Men jag vill bara kommentera det där med att Victoria antas vara på smällen. KAN VI INTE BARA LÄGGA NER GRAVIDHETSEN? TACK PÅ FÖRHAND. I kvällspressen uttalar "experter" sig om Victorias "putande mage" och hennes "mjukare linjer". Man har förstorat upp en bild på hennes mage, ringat in den och skrivit stora, svarta rubriker om den. Och detta gäller alltså någon som har varit sjuk i anorexia. Det känns bara så himla sorgligt. Om hon inte är gravid? Då har en hel tidningskår och en drös "experter" pekat ut en fd ätstörd tjej som tjock.

Den där gravidhetsen finns överallt. Jaaa, jag vet, det är kanske inte så konstigt om folk utgår från att man som stadigt par kommer att skaffa barn någon gång, men jag är så trött på den där nyfikenheten. På pikarna och kommentarerna som kommer när man avstår från ett glas vin eller om man bara har ätit lite för mycket godis på sistone (för ja, det är i princip alltid kvinnorna som får dessa kommentarer, pikar och frågor, inte männen). Värst av allt är människor som frågar "har du något du vill berätta för mig?". Då vill man ju bara svara "ja, dra åt helvete". Ursäkta mig, men det är väl ändå upp till den som väntar barn att berätta när man är redo? Sluta vara så förbannat nyfiken, liksom. Risken finns ju dessutom att personen du frågar precis har fått missfall eller gjort abort.

PS. Nej, jag är inte gravid. Och nästa gång någon frågar mig om jag är gravid eller pikar mig om att det är dags att skaffa barn kommer jag att svara något jävligt drygt. För dum fråga får dumt svar.

4 kommentarer:

Fatima sa...

Jag blir också så förbannad på hela den där hetsen. Både kring Victoria och att främlingar tar sig enorma friheter och frågar närgångna och plumpa frågor. När man väl är lyckligt gravid anses man också vara allmän egendom. Mina vänner får gärna fråga, känna och klämma det bara gillar jag. Att dom bryr sig! Men bekanta kan hålla sig på armlängds avstånd!

Linda H sa...

Visst är det löjligt!! Låt var och en leva sitt eget liv och bli mogen för barn, äktenskap eller vad det nu må vara i sin egen tid. Förstår att du känner dig trött på alla frågor. Jag får frågor om det inte snart är dags att flytta hem och gifta sig och skaffa ett "riktigt jobb". Hallå liksom, vilket århundrade lever vi i??!

Tack för ett bra inlägg!!
Kram!

Sandra sa...

Jag var med om en liknande grej förra sommaren. Satt i kassan på ICA när chefen till en butik jag varit på arbetsintervju hos kommer och ska handla. Den här människan har jag träffat en gång i hela mitt liv, och plötsligt frågar hon om jag är gravid (jag minns inte exakt hur hon formulerade sig)!! Jag blir lite ställd och stammar fram "Eh, nääe?!" och då svarar kossan "Nähä, jag tyckte att du hade en liten bulle på magen och det hade du ju inte när vi sågs sist" (!?!?!) Jag tittade ned på min mage och såg att skjortan hade bylsat sig lite men annars såg jag väl mest ut som vanligt. Alltså, jag har aldrig varit så förolämpad i hela mitt liv! Vem fan är så jävla dum i huvudet att man bara kastar ur sig en så dum jävla fråga?

nippertippa sa...

fatima: ja, att folk inte har vett nog att förstå att det är något privat liksom... gaaah!

linda: usch ja, väldigt tröttsamt att höra! men man får ju köra sitt eget race och strunta i alla nyfikna människor, så gott det går. kram!

sandra: men herregud, vilken fräckhet!