torsdag 2 september 2010

om vi någon gång skulle

Om jag någon gång skulle. Då skulle jag vilja ha det här. Det skulle vara någon gång under den där tiden när sommar sakta håller på att gå över till höst. När solen fortfarande värmer, men löven har börjat dansa i vinden och färgerna skifta. När sparvarna sjunger om kärleken som bultar i din och min bröstkorg, när det känns som om du och jag äger hela världen och när allt plötsligt är så självklart. Med röda läppar, en stor rosett i håret och en klänning som frasar likt sockervadd skulle jag viska "det är du som är meningen" i ditt öra och lämna ett rött läppstiftsavtryck på din kind och din skjortkrage. Vi skulle dansa i ett litet moln av såpbubblor och känna alla känslor bubbla som den sötaste champagnen. Om vi någon gång skulle.



(Men nej, det lär ju aldrig hända).

Inga kommentarer: