lördag 25 september 2010

jag ska dansa, fastän hjärtat brister

En liten lista om musik (som jag har snott från Sandra):

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
Säkert!s nya skiva, främst den här låten.

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Soon after Christmas med Stina Nordenstam är min gråtlåt. Jag älskar den, men det gör alltid lite ont att lyssna på den (på grund av texten och gamla minnen).

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Jag tycker generellt sett att det är störigt med låtar som låter exakt likadant hela tiden, som ligger i en tonart typ.

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Alltså, jag kan verkligen inte komma på en favorit bara, det är skitsvårt.

BAND/ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Jag har precis upptäckt storheten med The Hidden Cameras.

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?


BÄSTA MANLIGA RÖST?
Nick Cave.

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Mest? Hmmm, det är väl pop, skulle jag tro.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Just nu är det Roxette som gäller då.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Fin, lugn musik i stil med Jesus And Mary Chain.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
När jag och P precis hade träffats hånglade vi massor till Kimya Dawson. Leonard Cohen är också bra hångelmusik.

VAD LYSSNAR DU PÅ INNAN DU GÅR PÅ FEST?
Just nu är det mest 90-talsmusik som gäller.


VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
Hmm, jag brukar faktiskt inte lyssna på musik när jag lagar mat.

SENASTE KONSERTEN?
Marit Bergman, som var fantastisk som vanligt. Nästa konsert blir förmodligen The Pipettes.

VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
Säkert! och min höst-spellista.

HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Ja, två trummisar faktiskt. P är också väldigt musikalisk av sig.

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Jag har nog lite svårt för klassisk musik sedan jag såg filmen Sova med fienden när jag var yngre.

VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
Loves it! Det finns mycket bra countrymusik, exempelvis Dixie Chicks, Dolly Parton, Loretta Lynn och Johnny Cash.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Ja, fransk pop och schlager är ju hur bra som helst!

OM DU VAR ETT INSTRUMENT, VAD SKULLE DU VARA DÅ?
Ett munspel, kanske?

VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?
Conor Oberst i Bright Eyes är ju väldigt fin, och skriver fina låtar.



DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
The Virgin Suicides, med musik av Air. Vacker film, vacker musik. Soundtracket till Lost in translation är också vackert, särskilt den här låten.

SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Skitkul med musikenkät. Jag måste göra nån sort akut livräddarinsats på mitt musikintresse. Det har liksom segat ihop. *måste beställa sonic*

nippertippa sa...

miss muffin: samma här, jag känner mig verkligen gammal och ouppdaterad när det gäller musik... man hade helt klart bättre koll förr.