torsdag 1 maj 2008

laughter through tears is my favorite emotion

Jag suktar fortfarande efter energi och jag hoppas att maj kan bli min räddning. Letar ständigt efter de rätta orden, men hittar bara gamla upprepningar och klyschor och jag har en tendens att skriva när jag känner mig nere (vilket oftast leder till gnäll och klagan, förlåt för det). Jag hoppas att det blir bättre snart. Och jag önskar att ni inte vore så blyga, så att jag kunde få veta vilka som läser (jag är ju så nyfiken av mig, vet ni). Ni kan passa på nu, när jag åker till Växjö över helgen och försöker samla på mig en massa energi och ork. Men ni får inte glömma bort att kolla på SVT2 på lördag, då är det Dolly Parton som gäller för hela slanten. De visar en intervju och konsert med henne, samt dokumentären For the love of Dolly och filmen Blommor av stål. Något man inte får missa, med andra ord! Men jag tycker faktiskt att de kunde ha visat Nine to five eller The best little whorehouse in Texas istället. Oh well, man kan visst inte få allt här i livet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får ny energi i Småland! Det kan hjälpa iblnad att bara åka bort från varadagen, även om det inte är så jättekul alla ggr. så är det skönt att komma bort. jag brukar ta cykeln o cykla runt bara det gör att jag får ny energi. :)

nippertippa sa...

jossan: tack, det hjälpte faktiskt att komma iväg lite... även om det bara var för en helg. skönt att bli lite ompysslad och så ju. :)