söndag 25 maj 2008

it's the hard knock life for us

Maj börjar närma sig sitt slut och under månadens gång har faktiskt inte mindre än tre bomber exploderat här i Malmö, en av dem exploderade bara hundra meter bort från vårt. Dessutom härjar bilbränderna; i snitt var tredje dag brinner en bil upp. Och för att inte tala om all annan skit som händer här (misshandel, mord och rån, you name it)... Men ändå. Trots allt det där så tycker jag om att bo här. Jag tycker om det faktum att Malmö är en liten storstad, att man kan vara sig själv här utan att någon tittar snett (så som jag har förstått att det kan vara i Stockholm), att jag har så nära till allting och alla fina affärer såklart. Till sommaren har jag bott här i tre år och ångrar inte för en sekund att jag flyttade hit. Mamma har alltid varit orolig och sagt att det är en farlig stad att bo i, men jag har aldrig behövt känna mig rädd eller utsatt (förutom för bomber då, vill säga). Och jag tänker att det faktiskt händer hemska saker överallt och att det positiva med fina Malmö överväger allt det där negativa på nolltid.

Och idag är det ju förresten mors dag och med anledning av det tycker jag att ni ska läsa det här. Tyvärr är inte alla mammor fantastiska.

Inga kommentarer: