onsdag 11 januari 2012

like a ghost in my mind

Jag tänker inte att göra någon sammanfattning av 2011, med en massa tjusiga bilder. Jag minns inte så mycket av våren, jag glömde bort att beundra de rosa körsbärsträden utanför fönstret och hade ett hjärta som rusade av all ångest som bodde innanför jeansjackan. Och sedan kändes det som om sommaren försvann med en enda blinkning. Plötsligt hade ett beslut fattats och jag grät bland flyttkartonger, packade ner nio år av minnen, rev mina handleder under drömfyllda nätter och bodde plötsligt i någon annans lägenhet. När hösten kom blev det lite lättare att andas, men ångesten ville inte lämna min bröstkorg. Och sedan kom vintern med samma ångest, men också med några ljuspunkter i allt det mörka. Och plötsligt var det dags att ta farväl av ett år som jag från början hade hoppats på skulle bli bättre än 2010.  

Jag har inga nyårslöften inför 2012 och egentligen inga mål som måste uppnås heller. Jag vågar inte ens ha några förväntningar. Jag tänker bara att det måste bli bättre.

3 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Det kommer det att bli. Jag lovar. Och nej, det blir ingen tjusig uppdatering från mig heller. RIP 2011.

Kulturkoftan sa...

Uppdatering? Sammanfattning menar jag. Och du, visst är det lite skönt att faktiskt inte ha några mål eller löften? För mig är det nog första gången. Jag tänker mest: livet fortsätter och jag med det. Gott så. Jag vill ta det så lugnt och må så bra jag kan.
Kram

nippertippa sa...

koftan: ja, jag tror också det faktiskt. och hoppas. och ja, det är så himla skönt att för en gång skull inte ha några mål eller förväntningar. att tänka så som du skriver; livet fortsätter och jag med det. det kommer att bli fint, vi kommer att få det fint. många kramar!