tisdag 17 januari 2012

but my head is in the stars, my feet are in the sky

Allt känns så långsamt i januari. Nytt år, nya möjligheter. Men jag har ingen ork. JA MEN TA TAG I DITT LIV NU DÅ, vill jag skrika till mig själv. Men jag orkar inte, vet inte var jag ska börja. Borde: skriva på bok, gå ner i vikt, söka massvis med jobb, laga ordentlig mat varje dag, inte slösa pengar på onödiga saker, fixa en dejt. Gör: läser pretentiösa bloggar som driver mig till vansinne, äter en kaka om dagen, köper skvallertidningar, dricker alldeles för mycket kaffe, googlar smink. Är det för tidigt att länga efter våren? Jag gör det i alla fall, inbillar mig att det kommer att kännas lite lättare då. Tills dess lyssnar jag mycket på First Aid Kit och fantiserar om framtiden och filar just nu på ett blogginlägg om kärlek, ömtåliga hjärtan och mod inne i mitt huvud. Får väl se hur det går med det.

Och så den här, åh DEN HÄR! Lyssnar nog lite för ofta för mitt eget bästa.

6 kommentarer:

Fatima sa...

Men du, var inte så sträng mot dig själv. Det är ju en omöjlighet att förändra hela livet i ett enda slag. Börja med EN ny grej, inte försöka klämma in tio nya vanor på en gång. Det blir ju till ett berg omöjligt att bestiga. Nej, börja med att kanske söka ett jobb och laga ordentlig mat kanske varannan dag. Till exempel. För inte heller du är super woman.

Fatima sa...

Dock är det inte en dag för tidigt att längta efter våren.

Jossan sa...

Åh, vad jag känner igen mig! Borde söka jobb som en liten tok, gå ned minst 10 kilo, skriva färdigt min f-b magisteruppsats, inte äta så mycket godis, inte shoppa eftersom jag lever på a-kassa osv osv. Jag har noll ork och motivation!

Fifi sa...

Det finns alltid alldeles för många borden och i januari tenderar de att bli extra många. Men våren kommer, den är nog inte särskilt långt bort!

Kulturkoftan sa...

Skriv en bok och sen är i alla fall jag nöjd!

nippertippa sa...

fatima: det har du ju faktiskt så rätt i, kloka du. man måste ju inte göra allt på en gång. ska kanske börja med en sak per dag - och så är det plötsligt vår och så har det plötsligt blivit lite ljusare och lättare att andas. tack för pepp!

jossan: men samtidigt; man måste ju leva också. och inte bara ha dåligt samvete för allt man "borde" göra. det får ta sin tid det tar, saker och ting ordnar sig ändå. man är bra ändå. kram!

fifi: ja, verkligen. särskilt i januari ska man kanske vara lite snäll mot sig själv och inte tänka så mycket på alla måsten. och ja, våren väntar runt hörnet, det kommer säkert att gå fort.

koftan: åh, gulle dig! <3