onsdag 18 januari 2012

en utmaning kommer lastad

Åh, jag har blivit utmanad av Zahra och Klara. Så roligt! Here we go:

1. VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Jag bodde i Växjö, pluggade media på folkhögskola och visste inte vad jag ville göra med mitt liv. Jag skrev dikter, färgade håret svart och gömde mina randiga armar under långärmade tröjor. Jag träffade P, flyttade sedan hop med min vän Anna och en tjej som hette Sofia och började därefter läsa filmvetenskap på universitet (och fortsatte skriva dikter, färga håret svart och gömma mina randiga armar under långärmade tröjor).

2. VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Då var jag mest en trött, stressad och överarbetad socialsekreterare. Det är lättare att minnas vad jag gjorde för tio år sedan, när jag tänker tillbaka på 2011 känns allt så suddigt.

3. FEM SNACKS DU GILLAR:
Chips (salt&vinäger)
Lösgodis
Popcorn
All slags choklad
Nachos med en massa ost på

4. FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Alla låtar på Håkan Hellströms debutalbum

5. FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
Betala av min CSN-skuld
Shoppa loss, särskilt väskor från Marc Jacobs och Mulberry
Skänka till välgörenhet, familj och vänner
Resa! Åka på weekendresor och solresor hur ofta som helst
Köpa lägenheten/huset bredvid Ryan Goslings hem (he, he!)

6. FEM DÅLIGA VANOR:
Jag skjuter upp allting till morgondagen
Jag slösar hellre än sparar
Jag kommer nästan alltid försent när jag ska någonstans
Jag äter för mycket socker och för lite grönsaker
Jag har ofta beslutsångest (privat, inte yrkesmässigt)

7. FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Sova (älskar sovmorgnar!)
Kolla på tv-serier och filmer
Shoppa (främst klänningar och väskor)
Hänga med mina syskonbarn/min familj/mina vänner
Äta och dricka gott i fint sällskap

8. FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Haremsbyxor
Klädesplagg i färgen nude
Skinnbyxor
Köttklänning
Mössa med pälstofs

9. FEM FAVORITLEKSAKER:
Dator
iPhone
Kamera
Sällskapsspel
Syskonbarnens leksaker

10. TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Fatima
Hanna
Annika
Sofia
Hannah
Sofia
Peg
Frida
Anna-Klara
Jossan

3 kommentarer:

Zahra sa...

Kul att läsa :)
Förstår inte heller grejen med sån där bollmössa, inte så snyggt :(

Fifi sa...

Gud, jag gömde inte ens mina randiga armar, utan gick alltid i linne typ och gjorde nya ränder…Suck...

nippertippa sa...

zahra: kul att skriva också faktiskt. :) usch ja, fulaste mössan ever. och synd om rävarna. :(

fifi: åh, så sorgligt ju. att man gjorde så mot sig själv. :(