söndag 25 december 2011

when you´re still waiting for the snow to fall

Det är söndag i barndomshemmet och dagen efter julafton. Jag tar ett långt bad, läser Elle, äter julmat, ångrar mig när jag ställer mig på badrumsvågen, tar en tupplur mitt på dagen, äter knäck och går inte utanför dörren på hela dagen. Jag tycker om lugnet, jag tycker om att det är ok att göra ingenting alls under dagen efter julafton. Jag tycker om julen. Även om den aldrig riktigt kan kännas som när man var liten och spänd av barnslig förväntan. Jag tycker om att vara i barndomshemmet, att sitta vid ett middagsbord och prata om nyår, Bruce Springsteen, resor. Att vara nära på ett annat sätt, att känna sig trygg.

Mamma berättar att jag fått ett julkort hitskickat till mig. D
et är från hans mamma och pappa, de önskar mig en god jul och ett gott nytt år och hans mamma har skrivit (jag saknar dig) längst ner i hörnet och vemodet känns som tusen nålar i min bröstkorg.

 

Inga kommentarer: