torsdag 17 februari 2011

boys, boys, boys

tal om fina Fatima, så hintade hon ju om en rolig utmaning för ett tag sedan, där man ska lista minst 6 forna kändiskärlekar. Så här ser min lista ut:

Jordan Knight
Min storasyster fick mig att börja lyssna på New Kids On The Block, jag fick till och med följa med på en konsert en gång. Hon avgudade NKOTB och särskilt Joe, men jag tyckte att Jordan var mycket snyggare och coolare och en bättre sångare. Jag hade en plansch på honom nära dörren i mitt tonårsrum, som jag brukade pussa varje gång jag gick förbi.

Robbie Williams
När min kärlek för Jordan och NKOTB hade svalnat fick jag istället upp ögonen för Take That och Robbie Williams. Jag och min kompis Marleén åkte till Köpenhamn för att gå på en Take That-konsert och då skrev jag Robbie över hela ansiktet, men alla fnissade åt mig eftersom jag hade tittat i spegeln och därför skrivit det spegelvänt.

Tony Mortimer
Jag började gilla East 17 i samma veva som Take That. Och hjälp, vilken crush jag hade på sångaren Tony. Jag samlade på allt som hade med East 17 att göra, jag visste allt som var värt att veta om Tony och fick hjärtklappning av att lyssna på låten Deep.

Luke Perry/Dylan McKay
Beverly Hills var ju det bästa som gick på TV under 90-talet. Jag tyckte att Luke Perry/Dylan McKay var snyggast av alla, i sin vita t-shirt med upprullade ärmar. Han var lite farlig, cool och sexig.

Damon Albarn
Jag blev faktiskt lite coolare på gymnasiet, när jag började lyssna på indiemusik. Favoriterna var Blur och jag hade en crush på sångaren Damon Albarn. Jag tyckte att han var så himla snygg och dagdrömde om att flytta till London.

Daniel Johns
På gymnasiet började jag även lyssna på Silverchair och fick då en crush på sångaren Daniel Johns. Jag älskade hans texter, tyckte att han verkade förstå precis vad jag gick igenom (ja, han var ju väldigt snygg också). Jag skrev faktiskt ett brev till honom en gång, men fick bara något lamt svar från hans fanclub.

2 kommentarer:

reb sa...

jag blir alltid så glad när jag hittar en fellow silverchair/daniel johns-fan. han är också med på min "kändiskärlekar i tonåren"-lista. har du lyssnat nåt på den senare skivorna? jag tycker det är ganska bra faktiskt även om jag inte direkt är samma fangirl som jag var 98 när jag satt och försökte översätta (!) låtar till svenska. (http://osynligejackson.blogspot.com/2011/01/and-they-call-it-puppy-love.html)

nippertippa sa...

rebelli: åh, vad kul att du också har haft en crush på daniel johns! :) nej, jag har inte alls någon koll på nya silverchair... men tåls att kolla upp!