söndag 22 augusti 2010

so don't worry now

Söndag igen, augusti närmar sig sitt slut och höstkänslorna börjar infinna sig. Jag älskar söndagar som denna, särskilt när det regnar, men jag är inte riktigt redo för höst ännu. Jag vill inte att sommaren ska vara slut, jag orkar inte tänka på att vintern ligger och väntar där framme. Jag får väl tänka på de där fina sakerna som jag har att se fram emot (kräftskiva, barndop, Marit Bergman-spelning, Twin Peaks-kvällar med killen och införskaffandet av nya skor) för att orka med.

Och så har jag fått en månadsanställning på jobbet, istället för en timanställning (fram till årsskiftet, men det kan bli förlängt också). Så himla skönt att jag slipper oroa mig för min ekonomi ett tag till. Men jag ska nog börja söka lite andra jobb ändå och försöka komma igång med skrivandet igen. Ibland känner jag att jag vill göra något helt annat, att jag önskar att jag kunde leva på mitt skrivande, att jag hade något som jag var helt grym på (för ibland känns det där jobbet bara tungt och stressigt och jag känner mig inte särskilt duktig på det). Men ja, det känns ändå ganska bra just nu, livet alltså.

Inga kommentarer: