söndag 29 augusti 2010

ich don´t think so

Elin Kling skriver om Levi´s nya reklam och jag vet inte riktigt om jag ska gråta en skvätt eller bara skratta åt eländet. Hon berättar att Levi´s har kartlagt kvinnors kroppar och gjort tre olika modeller som anpassar sig där efter. Och istället för att använda sig av fotomodeller i reklamen har de valt att använda sig av "vanliga" kvinnor i form av artisterna Miss Nine, Pixie Geldof och Lykke Li. Ja, man ser ju verkligen att de har lyckats med att kartlägga kvinnors kroppar. Vilken tur va, äntligen finns det jeans för oss alla! Eller nåt... *suck*



PS. Hanna skriver också bra om Levi´s reklam.

2 kommentarer:

sofia sa...

haha, wtf? jag har aldrig sett tre personer med så lika kroppar. inget fel med det, men det är ju helt absurt att påstå att de här tre kvinnorna representerar tre åtskilda kroppstyper, tror de ens på det själva?
men vi säger att jeansen faktiskt har väldigt olika passform, varför inte välja tre modeller där dessa skillnader faktiskt framgår?
men nu vet jag vilket jeansmärke jag inte ska köpa i höst.

nippertippa sa...

sofia: ja, det var just det jag reagerade på! inte särskilt mycket att välja mellan...