lördag 29 augusti 2009

when it´s summer in the city

Jag känner mig mest trött och hängig och kommer inte på något bra att skriva, så jag härmar Alexandra och Fatima med en lista:

Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr?
Spenderade en eftermiddag på djursjukhuset, såg Britney Spears live, spelade minigolf i Lomma och besökte Amsterdam.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?
Holland och Danmark.

Vilket datum från sommaren 2009?
När jag fyllde jämt den 10/8.

Största misstaget?
Att jag tackade nej till det där sommarjobbet, som jag visserligen förmodligen hade vantrivts med, men som hade inneburit pengar…

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, som tur är.

Bästa köpet?
En blommig klänning på rean och en cool brosch, som ser ut som en stor rosett, från Gina Tricot.

Vad spenderade du mest pengar på?
Fika och nöjen, tror jag.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att Betty klarade sig när hon ramlade ner från vår balkong.

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2009?
Diverse Britney Spears-låtar.

Är du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?
Varken mer eller mindre på det ena eller andra hållet, antar jag...

Vad önskar du att du gjort mer?
Solat och badat, det gjorde jag nämligen bara en enda gång.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Latat mig.

Hur tillbringade du din midsommarafton?
På landet i goda vänners sällskap, det var hur mysigt som helst.

Blev du kär i sommar?
Jag blev allt lite kär i Nour El-Refai efter att ha kramats med henne och lyssnat på hennes sommarprat i P1.

Favoritprogram?
Pushing Daises när det gick, men numera är det True Blood.

Bästa boken du läste i sommar?
Helt klart Ingen hör hemma här mer än du av Miranda July.

Största musikaliska upptäckten?
Hmm… Jag har fallit pladask för Beyonce och Lady Gaga.

Något du önskade och fick?
Jag fick många fina presenter när jag fyllde år, bland annat kameran som jag suktat efter länge, prickiga bestick, halsband från Alex & Chloe och örhängen från Pilgrim.

Något du önskade dig men inte fick?
Ett jobb som har med min utbildning att göra.

Vad gjorde du första dagen på sommarlovet?
Sommarlov har man väl bara när man är liten?

Finns det något som skulle gjort din sommar bättre?
En bättre ekonomi.

Vad fick dig att må bra?
Killen, katten, familjen och vännerna.

Vem saknade du?
Min vän Lina som inte kunde komma på min födelsedagsfest.

De bästa nya människorna du träffade?
Tror faktiskt inte att jag har träffat några nya människor…

Sommarens sötaste?
Tyra och Betty.

Sommarens hetaste?
Min kille.

Sommarens största kärlek?
Kärleken till killen, katten, familjen och vännerna.

Sommarens besvikelse?
Britney Spears-konserten.

Sommarens bästa?
Killen, katten, familjen och vännerna.

Sommarens snällaste?
Mina fina vänner.

Sommarens knasboll?
Jag, när jag råkade hoppa av i Örestad istället för Österport under tågresan till Britney Spears-konserten...

2 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Grattiskram i efterskott! Hoppas ditt år som trettio blir ett bra sådant.

nippertippa sa...

sofia: tack så mycket, fina du. det hoppas jag också på. kram!