måndag 17 augusti 2009

detta har hänt (bland annat)

* Jag och P har varit i Amsterdam. Vi drack öl, strosade runt i second hand-butiker, hånglade och var livrädda för alla spårvagnar.
* Jag har fyllt år och firat med världens bästa familj och vänner.
* Betty ramlade ner från vår balkong på tredje våningen och jag greps av panik och förtvivlan. Men efter ett dygn på djursjukhuset var hon helt återställd och jag är innerligt tacksam för det.
* Jag har känt hur kärleken till världens sötaste systerdotter har vuxit sig starkare och bubblar som sockerdricka i min bröstkorg.
* Jag har hängt med mina fina bästisar. En kväll sjöng vi indie-allsång på Debaser, det var väldigt kul och jag fick dessutom krama min idol Nour. På tal om Nour har jag lyssnat på hennes vackra sommarprat och fällt en hel del tårar. Lyssna här!

Och jag får hjärtklappning så fort jag tänker på allt det där som skaver och jag får svårt för att andas när jag tänker på tiden som bara går och går, på kroppen som jag vantrivs i och på livet som måste förändras på något sätt. Hösten måste ställa allting till rätta, annars går jag sönder.


Inga kommentarer: