onsdag 25 mars 2009

from our home sweet home

Varken jag eller P är överdrivet intresserade av heminredning, men vi vet vad vi gillar och ogillar. Dessvärre har vi inte riktigt samma smak, vilket gör att vi får komprimissa lite. Vårt hem består helt enkelt av sådant som vi tycker är fint och vi har ingen vidare koll på inredningstrenderna. Jag tycker förresten att det är oerhört tröttsamt att jag förväntas vara intresserad av saker som inredning och blommor bara för att jag råkar vara kvinna. Nåväl, jag bjuder härmed på några bilder. Vi har ändrat lite sedan flytten och ska göra mer längre fram också (till exempel slipa golvet och måla väggarna i vardagsrummet, köpa nytt matbord och fixa fint på balkongen).

8 kommentarer:

Hannah sa...

Det är ju egentligen så man borde göra, fylla sitt hem med sådant man tycker är fint alltså.

Ett hem borde reflektera den/de som bor där, inte vad någon stiff redaktör på något inredningsmagasin tycker är snyggt den här månaden.

Och vilka fina saker ni har fyllt ert hem med! Tyckte allra bäst om byrån, Hello Kitty (är det hon som cheerleader?), Daisyparfymflaskan (jag har en likadan)och kasettbandstejphållaren.

Anonym sa...

jättemysigt verkar ni ha det!
kul att få se :)

kram!

Anonym sa...

håller med helt, tycker det är väldigt tråkigt när det förutsätts saker. (jag är inte ens så intresserad av kläder.)

tycker ni har ett väldigt fint hem i alla fall, så fina saker på hyllorna! och byrån <3

P sa...

Coolt med lila vägg!

Kulturkoftan sa...

Jag gillar ditt hem!

nippertippa sa...

åh, vad glad jag blir av era fina kommentarer. tack, sötnosar! :)

Anonym sa...

Så fint, och påminner en hel del om hur vi har det. Jag tycker det är så man ska inreda sitt hem, helt enkelt samla saker man tycker om, då passar ju allt ihop.

ak sa...

Jag blev visst anonym :)