fredag 20 mars 2009

det är så jag säger det

* Jag är tacksam över att april börjar närma sig och att ljusare tider är på väg.

* Jag ska få en alldeles egen jobbcoach (via Arbetsförmedlingen). Det verkar också som om jag kommer att få börja praktisera inom kommunen på något sätt, bara för att få in en fot. Bättre än ingenting, I guess.

* Jag älskar, älskar Florence Valentins nya singel. Så bra! Måste nog köpa deras nya skiva när den kommer. Såg förresten att någon hade skrivit på youtube att Florence Valentin låter som Glasvegas och det måste vara det fånigaste jag har läst på väldigt länge. Glasvegas kan slänga sig i väggen, de är sjukt överskattade.

* Jag är inte alls förvånad över Claras senaste utspel. "Jag tror ingen vill tillbaka till forna tiders skam- och skuldbeläggande av sex" skriver hon, men det är just skam och skuld hon vill lägga på människor som har sex utan att blanda in kärlek. Och hur kan man ens försvara en man som har sagt att kondomer inte bara är fel att använda i kampen mot aids i Afrika, utan att det även förvärrar? Detta är ett hån mot alla de kvinnor i Afrika som har smittats av män som tror att de blir friska från sin smitta genom att ha sex med kvinnliga oskulder. Nej du, Clara, jag förstår dig inte alls den här gången heller. Feminismen har nog aldrig känts mer avlägsen än så här (men det blir ju lätt så när man blandar in religion).

* Jag har världens finaste kille. Och imorgon drar han och jag till Köpenhamn där vi ska spendera en weekend of love, eftersom vi firar sju år tillsammans och fortfarande är härligt tokkära i varandra. Vi ska spendera natten på detta coola hotell och jag undrar vilket rum vi kommer att få (det får man nämligen inte veta i förväg). Spännande!

* Jag känner mig en aning shoppinggalen. Det finns ju så mycket fint som jag vill ha och dessutom är jag lite förälskad i min nyinköpta vårjacka. Nu vill jag ha vår på riktigt! Vårkänslorna har redan börjat sjunga som sädesärlor i min bröstkorg.

6 kommentarer:

walkingthecamera sa...

oj, vilka hotellrum! och grattis till de 7 åren:)

Anonym sa...

säger också grattis till 7 år :) och ja, vilka otroliga rum! hoppas ni får det bra!
tycker också att det är jätteskönt att det är ljusare ute förresten. kram!

Anonym sa...

åh, ha det så himla mysigt i copenhagen! (tur att du råkar vara shoppingsugen, vilket sammanträffande när du ska dit) ;)

och grattis till 7 år! :D

kram!

Anonym sa...

Grattis, och gud vilket roligt hotell! Rum 217 kan jag ta som sovrum härhemma tack.

tintin sa...

åh vad jag är lycklig för eran skull och ni är ju toksöta ihop som alltid. Hoppas helgen varit guld och att ni koppla av och njutit av varandra.Puss och kram

nippertippa sa...

åh, tack, fina ni! det var verkligen en superhärlig helg och jag kan varmt rekommendera hotel fox (även om priserna kanske ligger i överkant). vi fick rum 308, det var lite crazy men mysigt ändå. :)