måndag 16 mars 2009

en bild säger mer än tusen ord

Eftersom orden inte riktigt vill infinna sig just nu passar jag på att härma fina Sandra och Fatima istället (man kan förstora bilderna genom att klicka på dem).

A picture of you very drunk

Det brukar gå vilt till när jag och min kära vän Lina festar ihop. Här tycks jag hångla med en lyktstolpe...

A picture of you on your birthday
Jag fyller fyra år och får ett stort paket, men jag minns tyvärr inte vad det var i.

The youngest picture you can find of yourself in digital form
Här är jag två år och leker på vår gräsmatta.

A picture of you in one of your favourite outfits

A picture of you making a goofy face at the camera
Det är kul att göra grimaser när man festar.

A picture of you truly being yourself
När jag äter en banana split efter en dag på stranden. That´s life!

The most recent picture of you
Från förra veckan då jag träffade Tyra.

A picture of you being ridiculous
Jag och Emelie spexar och leker med godis.

A picture of a time in your life that´s over and you couldn´t be more thankful that it is
Högstadiet var ingen hit. Jag var osäker på vem jag var och var jag hörde hemma och satt mest på mitt rum och skrev en massa usla dikter om kärlek och döden.

A picture of you that you had no idea was being taken
Från i somras, när jag P och var i Kroatien. Vi väntar på att få in maten, jag pillar på mitt halsband och P knäppte av en bild utan att jag märkte det.

A picture of you when you were a different person than you are now

Jag har förändrats väldigt mycket sedan gymnasietiden – tack och lov.

A picture of you with someone you love


A picture of you when you were anything but happy

Från en hemskt jobbig kväll i somras, när jag och P var i Kroatien. Mer än så vill jag inte avslöja.

A picture of how you´d like the world to see you
Som en cool och söt partytjej kanske?

A picture that describes how you´d like to spend every day
Det spelar inte så stor roll vad jag gör, bara jag får hänga med P och Betty.

A picture that makes your heart hurt

Från våren 2002, när jag bodde på internat och gick på folkhögskola i Växjö. Här läser jag upp dikter på vår poesifestival. Det hugger till i hjärtat av att se de tydliga ärren och att tänka på hur mycket jag hatade mig själv vid den här tidpunkten.

A picture that makes your heart smile
Att se världens sötaste systerdotter le får mitt hjärta att sjunga.

A picture of a time in your life that´s over, but you wish it wasn´t

Ibland längtar jag verkligen tillbaka till min barndom.

4 kommentarer:

Fatima sa...

Åh vad fint det var att se dina bilder!

Anonym sa...

jättefina bilder. du är verkligen en fin människa, både inuti och utanpå. kram!

Anonym sa...

verkligen vackra bilder.
vissa gör ont att se, andra blir man varm av.

tack för visningen! :)

nippertippa sa...

åh tack, vad fina ni är. ni är bäst! puss och kram.