lördag 30 juni 2012

hipp hipp hurra för dig idag ♥

Idag, för fem år sedan, flyttade en ny slags kärlek in i min bröstkorg. När du kom till världen. Den träffade mig med en sådan kraft när jag träffade dig för första gången, när du bara var en dag gammal, och ibland känns det som om min bröstkorg ska implodera eftersom jag älskar dig så himla, himla mycket.

 


















Jag kan nästan inte förstå hur det redan kan ha gått fem år sedan jag började älska dig och att du är så stor nu, samtidigt som du fortfarande är liten. Du har blivit en sådan klok, rolig, omtänksam och modig liten människa. Du älskar att klättra och dansa och du vill bli både dansfröken och frisör när du blir stor. Du älskar dessutom att åka karuseller, precis som jag. Du lär mig nya saker hela tiden, som när du berättade att varje gång en bebis skrattar för första gången får en älva sina vingar.


















Jag hoppas att jag får lära dig nya saker också, jag vill dela med mig av allt det där jag känner till, jag vill visa dig världen. Jag vill berätta om den första vårdagen under de rosa körsbärsträden då våren bultar i bröstkorgen, om vänskapen som kan lyfta upp en ur det mörka, om orden och musiken som kan plåstra om det trasiga tonårshjärtat, om den första kyssen som kan smaka som hubba bubba eller vanilj.





















Jag ska älska dig resten av mitt liv.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Nu gråter jag.

Fifi sa...

Åh, vad fint! Jag säger det igen; jag vill att mina systrar ska bli lika fina mostrar till mitt barn som du är till dina syskonbarn!

kram

P sa...

Fint! Tänk vad roligt för henne att kunna läsa detta ngn gång i framtiden :)

nippertippa sa...

Hanna: åh! <3

Fifi: och vad fint sagt av dig, så glad jag blir. kram!

P: åh tack, snälla du.