tisdag 13 oktober 2009

i brist på annat: 60 frågor och svar

Hur gammal är du om fem år? 25 år. Eller nej, nu ljög jag. Lägg till ytterligare 10 år så blir det rätt (jag har lite svårt för att skriva ut den faktiska åldern, hej åldersångest!).
Vem var den sista du träffade? Min kille.
Hur lång är du? 166 centimeter.
Vilken var den senaste film du sett? Flightplan, som gick på kanal 9 igår (den var helt ok).
Vem ringde du senast? En klient på jobbet.
Hur löd ditt senaste sms och till vem? Typ "Ingen fara! Jag låtsades bara vara Gossip Girl, ha ha!" till Emelie.
Vad är dagens planer? Kvällens planer är att gå och lägga mig.
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms.
Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
När såg du senast din mamma? I lördags.
Vilken ögonfärg har du? Brungröna.
När vaknade du idag? Vid 5.45. Gäsp!
Har du någon gång hittat en katt? Ja, Betty (och hennes mamma och syskon) hittades i en skokartong som låg i en buske.
Vilken är din favoritplats? Min säng.
Vilken plats föredrar du minst? Arbetsförmedlingen.
Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har alltid haft svårt för att tänka så långt in i framtiden, jag tycker att det känns lite läskigt. Jag föredrar att leva i nuet.
Vad skrämde dig som barn? Mörker.
Vem fick dig att skratta senast? Min kille.
Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, vilken knäpp fråga.
Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.
Sover du med eller utan kläder på dig? Med nattlinne eller T-shirt.
Hur många kuddar har du i sängen? Jag och P delar på tre kuddar.
Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, tyvärr.
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Äh, jag vet inte.
Är du social? Det beror på sammanhanget och människorna, men jag är överlag lite dålig på det där.
Vilken är din favoritglass? Jag gillar all glass i stora lass!
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa, shoppa, investera och kanske betala av lite på CSN-lånet.
Tycker du om kinamat? Ja.
Tycker du om kaffe? Ja, jag måste ha kaffe varje dag.
Vad dricker du till frukost? Juice och kaffe.
Sover du på någon särskild sida? Nej, det varierar nog.
Kan du spela poker? Nej, vill inte lära mig heller.
Tycker du om att mysa? Självklart!
Är du en beroendemänniska? Ja, det är jag nog faktiskt.
Känner du någon med samma födelsedag som din? Sandra fyller visst år på samma dag.
Vill du ha barn? Jag tror det. Ibland känner jag att jag vill ha barn ganska snart, men ibland tvivlar jag på om jag någonsin vill ha det... Knepigt, det där.
Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
Har du någonsin åkt ambulans? Nej, som tur är.
Föredrar du havet eller en pool? Havet.
Vad spenderar du helst pengar på? Nöjen och kläder.
Äger du dyra smycken? Det dyraste smycket jag har är ett KJL-halsband som kostade runt tusenlappen och det fick jag av P när vi var i New York. <3
Vad var det senaste du stoppade i munnen? Åh, vad jag känner för att svara något snuskigt på den här frågan! Men det rätta svaret är jordgubbskräm.
Vem är den roligaste människan du känner? Min kille.
Välj ett ärr på din kropp? Ärret på min mage, från när jag opererade bort en cysta som satt på äggstocken.
Vad har du för ringsignal? Kill Bill-låten (den där vissellåten).
Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej, men min mamma har säkert kvar några kläder någonstans.
Flirtar du mycket? Nej, jag har ju redan en kille.
Vart togs din profilbild för din blogg? I mitt vardagsrum.
Kan du byta olja på bilen? Nej, skämmigt nog.
Har du fått fortkörningsböter? Nej.
Vilken var den senaste bok du läste? Just nu läser jag Norwegian Wood av Haruki Murakami.
Läser du dagstidningen? Ibland, på internet.
Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
Dansar du i bilen? Har ingen bil, men jag är sjukt bra på sittdans!
Vilken radiostation lyssnade du på senast? Jag lyssnar faktiskt aldrig på radio.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Något på jobbet, i stil med "göra först imorgon, innan 10.30".
När var du i kyrkan senast? Förra sommaren (en barndomskompis gifte sig).
Vad ska du göra nu? Borsta tänderna och sova, jag är dödstrött.

Inga kommentarer: