onsdag 23 maj 2012

hipp hipp hurra för dig idag ♥

Idag, för två år sedan, växte mitt mosterhjärta sig dubbelt så stort. När du kom till världen. Vi trodde att du skulle ha samma mörka ögon och hår som din storasyster, men du fick det blondaste håret och de finaste blå ögonen. Och ett leende som kan förvandla den kallaste vinterdagen till den vackraste sommardagen. Sedan jag visste att du fanns har jag älskat dig och jag älskar att jag får vara med och lära känna dig.

















Just nu är du en mycket trotsig tvååring, precis som din storasyster var. Storasyster som är din stora idol. Du tycker om att dansa (helst till Pippi-låten) och städa och om du själv fick välja skulle du nog vara utomhus precis hela tiden. Du tycker om att stå i fönstret och titta efter bilar och bussar och du tycker om att läsa böcker, särskilt böcker om djur. Du är rolig och nyfiken och du får ditt mosters hjärta att smälta när du vill hålla din lilla hand i min. När du slänger iväg en slängpuss åt mitt håll eller säger "puss" och ger mig en när jag ska gå hem, när du skrattar åt något roligt storasyster gör och vill härma henne.




Jag skulle ge dig allting du pekar på om jag kunde, jag vill visa dig världen, jag vill dela med mig av allt jag känner till. Om lyckan att ha en storasyster, hur man gör roliga grimaser, vad som får ett tonårshjärta att bulta och hur man plåstrar om tonårshjärtat när det går sönder, vilken musik som bubblar som sockerdricka i kroppen när den första vårdagen kommer, hur vänskap kan rädda en, hur man blandar det perfekta glaset O´boy. Jag längtar. Jag ska älska dig resten av mitt liv.

5 kommentarer:

Fifi sa...

När jag läser det här önskar jag att mina syskon ska bli lika fina morbröder/mostrar till Elly som du verkar vara till dina syskonbarn!

Jossan sa...

Vad fint du skriver! Blir alldeles rörd och tänker på hur ofantligt mycket jag älskar min systers lilla tjej! På söndag ska jag för första gången se henne spela i en fotbollsmatch och jag misstänker att jag kommer att storkna av stolthet och ömhet! Shit, det är härligt att vara moster!

reb sa...

åh så fint skrivet. allt det här skulle jag kunna kopiera till min systerson (och det som han är för liten för, typ vinka och pussa längtar jag efter).
mosterskapet är det bästa!

Colombialiv sa...

Allt som Fifi sa.

nippertippa sa...

Fifi: åh, vad fint sagt, vad glad jag blir!

Jossan: tack, söta du! åh, jag kommer säkert att vara hur blödig som helst på den första fotbollsmatchen. verkligen så himla fint att få vara moster!

Reb: åh, tack! jag håller med, mosterskapet är det verkligen det bästa.

Colombialiv: <3