lördag 24 mars 2012

jag vet hur ont det gör när hoppet dör

En fredag i slutet av mars, en dag då jag sysselsätter mig med att tvätta, städa, diska och vattna blommorna. En dag som skulle ha varit vår 10 års-dag. Om det fortfarande hade varit vi. En dag då jag får ett mail från spraydate; "Hitta din drömpartner i vår!", en dag då jag tvättar, städar, diskar och vattnar blommorna för att slippa tänka på nio, tio år som kommit och gått. En dag då det har gått en vecka sedan han berättade att han ska åka till Japan och kanske stanna ett år. En dag då vännerna undrar hur det går med dejtandet och hur jag berättar att det fortfarande inte hänt något för hur ska jag någonsin våga igen? En dag då jag fortfarande inte vågar tro att jag kommer att hitta min drömpartner (eller han mig), en dag då mitt hjärta minns förra vårens ångestdrypande fredagar och fortfarande försöker slå i takt med sorgen som bor i min bröstkorg. En helt vanlig fredag, men ändå inte.

3 kommentarer:

minahistorier sa...

känner igen det där, fast jag var inte tillsammans med mitt ex i tio år utan fyra. men känner igen det där med att vara rädd för att våga. jag är så rädd att den enklaste tanken är att gå tillbaka till mitt ex, fast jag inte vet om jag varken vill eller vågar.

men det löser sig nog, det tror jag. för oss båda! det finns ju både tid och män.

Jenny sa...

Jag vill inte komma här och... vara lycklig och "titta på mig!", men jag var tillsammans med mitt ex i nästan fem år. Lämnade honom och ett tag så kändes allt så jävla hopplöst och jag undrade vad fan jag hade gjort. Inte för att jag ville vara tillsammans med honom igen, utan för att jag inte ville vara ensam.

I dag är jag så jävla, jävla lycklig att jag vågade lämna. Mitt liv blev så himla mycket bättre. Och det kommer. Det gör det, jag lovar!

nippertippa sa...

summercat: det är ju läskigt, inte konstigt om man känner sig lite rädd då. men ja, jag är säker på att det ordnar sig. för både dig och mig. jag gillar din blogg så himla mycket och tycker att du är stark. <3

jenny: men åh, det är ju bara skönt att höra. att det kan bli så, att jag har något som väntar på mig längre fram. så himla fint. och vad glad jag är för din skull med! <3