tisdag 22 mars 2011

jag är lucy in the sky

Dagarna bara rusar förbi, den senaste veckan har jag varit konstant trött. Och jag har varit inne i en slags fas där jag känt mig avundsjuk på alla andra. Fan, vad tråkigt det är att glida ner i den där martyrrollen. Jag har känt mig avundsjuk på alla andra som fått roliga jobberbjudanden eller har tid, ork och pengar till att resa utomlands var och varannan helg eller som är gravida och har en man som sover med handen på magen och som köper bodys i minsta storleken.
Nu känns det lite bättre, efter en härlig helg med finaste vännerna (vi har varit på en lyxig spa-weekend i Ystad och en fin The Ark-konsert) och en mysig måndag med P (med mycket prat och hångel). Dessutom har jag gjort en pepp-låtlista, som jag ska lyssna på när jag cyklar till och från jobbet. Och idag var det vår i luften! Jag hade min Converse-premiär och kände hur det bubblade som sockerdricka i bröstkorgen när jag cyklade med vinden dansandes i mitt hår. Åh, snart, snart blommar körsbärsträden ut.
Jag ska försöka bli bättre på att blogga om min vardag, jag är ju själv väldigt förtjust i dagboksbloggar (Hanna och Alexandra är mina stora favoriter). Och jag måste bli bättre på att ta kort också, jag tog dessvärre inte ett enda kort under den här helgen... Är det någon som känner till en bra iPhone-app att blogga med?

6 kommentarer:

Hanna sa...

Du är jättefin och det är ok att känna så, det är skit när man inte får jobb och jag vet att det inte är nån tröst men har SÅ varit där själv (och är ev. på väg dit igen efter föräldraledigheten).

nippertippa sa...

hanna: tack för peppen, fina du!

Fatima sa...

Inte för att det ändrar nåt men, glöm inte alla som är avis på dig. Det hjälper faktiskt lite tycker jag. Avis på att du varit på spa-helg med dina vänner (vilken dröm) och sett The Ark. Säkert också druckit lite vin (som jag längtar efter vin!). Och bara det att du bor i södra Sverige där våren är så mycket närmare än i huvudstan. Och just våren och ljuset och sommaren är här så snart så du anar inte.

nippertippa sa...

fatima: du har en poäng där, fatima. tack för peppen! :)

slukerskan sa...

Jag bloggar med BlogPress från min iPhone. Tror att den finns som lite också om man vill testa först! :)

nippertippa sa...

sandra: tack för tipset, det ska jag absolut testa!