torsdag 10 september 2009

waiting for my time to come

Jag hade en skitdag i måndags, men nu har vinden vänt. I tisdags fick jag nämligen ett telefonsamtal som jag har väntat hur länge som helst på. Efter ett år av bakslag efter bakslag har jag äntligen fått en chans. Under ett halvår ska jag få praktisera som socialsekreterare och det känns väldigt spännande, samtidigt som det känns läskigt också (tänk om jag inte trivs? tänk om jag inte fixar det? tänk om de inte gillar mig?). Åh, jag hoppas att den här hösten blir början på något nytt, att det blir den där nystarten som jag behöver och att turen har kommit för att stanna (det hade till exempel inte varit helt fel att dessutom vinna en stor summa pengar på triss).

Idag peppar jag mig själv genom att lyssna på Lykke Li och härma hennes dans samtidigt som jag städar, läsa bloggar som jag blir glad och inspirerad av och längta till lördag då jag ska festa med mina fina bästisar. Förresten, ni måste läsa Hanna Fridéns blogginlägg om Anna Odell och Carolina Gynning. Så bra! Dessutom tycker jag att ni ska kolla in min nya favorit när det gäller modebloggar, nämligen Le blog de Big Beauty. Visst är hon sjukt snygg och cool?

6 kommentarer:

ak sa...

Åh grattis, vad himla kul att höra!

maria sa...

GRATTIS!
spännande, spännande.
jag önskar dig alla lycka :)

kram!

P sa...

Shit vad kul! Nu händer det grejjer.
Grattis får man säga!
KRAM

Kulturkoftan sa...

Grattiskram!

Michaela sa...

Grattis!

nippertippa sa...

åh, tack för alla gratulationer! vad gulliga ni är. :)