måndag 7 september 2009

don't know what to do with myself all day

Dagar som denna hade jag gärna sluppit. När jag vaknar trött fastän jag har sovit länge och tröttheten vägrar att ge med sig, när jag inte orkar göra mycket mer än att logga in på min mail och facebook typ hundra gånger, när jag känner mig handlingsförlamad och inte vågar ringa det där telefonsamtalet och istället hamnar i tv-soffan för att förlora mig i Buffys värld för ett litet tag. Det finns så mycket som jag borde göra, men jag orkar bara inte. Inte idag, kanske imorgon. Det enda jag kommer att kunna åstadkomma idag är att handla mat, eftersom det är ett måste. Ska bara komma på vilken mat som ska handlas och just nu känns den uppgiften svår och jobbig, så det lär dröja innan jag kommer iväg till affären... Vilken skitdag, alltså. Men jag försöker tänka att det blir bättre imorgon, att jag lyckligtvis inte känner så här varje dag och att dagarna i alla fall går snabbt. Äh, det är nog bara den där vanliga måndagskänslan som spökar, jag längtar nämligen redan till helgen igen.

create animated gif

Inga kommentarer: